BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNE KATILIMLARINI ETKİLEYEN ETMENLER
Özet
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkileyen etmenleri incelemektir. Bu kapsamda çalışmanın örneklemini Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Merkez, Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme ve Vezirköprü ilçelerine bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan toplam 370 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımlı değişken (hizmet içi eğitim etkinliklerine katılım) ve bağımsız değişkenler (Demografik özellikler ile hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı etkilediği düşünülen unsurlar) arasındaki ilişkiyi araştırmak için Poisson Regresyon metodu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda demografik özelliklerden; "cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okutulan sınıf seviyesi ve eğitim düzeyi" ile hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı etkilediği düşünülen unsurlardan; "hizmet içi eğitim etkinliklerine karşı tutumlar, öğretmenlik yeterlilik algıları, zaman, ekonomik yardım, okul müdürü, iş arkadaşları ve okul kültürü" değişkenlerinin öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkilediği belirlenmiştir. Bu sonuç doğrultusunda hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı arttırma konusunda Milli Eğitim Bakanlığı çalışmada yer alan değişkenler çerçevesinde gerekli tedbirleri almalı ve imkanlar sağlamalıdır. The main purpose of this study was to examine factors influencing Physical Education teachers' participation in in-service training programs. Within this scope, the sample of this work constitutes totally 370 teachers who work as a Physical Education teacher in the public schools which are associated with the center, Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme and Vezirköprü districts of Samsun. The method of Poisson Regression was used to research the relationship between dependent variable and independent variable in the assessment of data. At this point, the researcher found that teachers' personal characteristics such as gender, age, teaching experience, grade level of teaching, education level, teachers' attitudes towards in-service training programs, teachers' self-efficacy, time, funding, principal, colleague influence and school culture affect Physical Education teachers' participation in in-service training programs in statistically significant ways. In the light of these results, the Ministry of National Education should take all necessary steps and provide all essential opportunities in order to increase teachers' participation in in-service training programs.
Kaynak
Spor ve Performans Araştırmaları DergisiCilt
7Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd09UVTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/329