Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçer, Nurşat
dc.contributor.authorKatrancı, Figen
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:45Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2687-2196
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33418/ataunikkefd.856606
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/501028
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3289
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okuma alışkanlığının geliştirilmesine yönelik yapılan etkinliklerin ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı açımlayıcı sıralı karma yönteme başvurulmuştur. Çalışma grubunda 5. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenci deney ve kontrol grubu olarak iki sınıf seçilmiştir. Verilerin toplanmasında okumaya ilişkin tutum ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Veriler ön test ve son testler yapılarak toplanmıştır. Uygulama sonrasında yapılan etkinliklere ilişkin öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Analizlerden önce verilerin güvenirlik ve homojenlik gibi özellikleri incelenmiştir. Uygun olan veriler üzerinde parametrik testler uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise tümevarımsal içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda etkinlik süreci sonrasında deney grubunda yer alan öğrencilerin beklenildiği gibi kitap okumaya ilişkin tutumunun etkinlik öncesine göre olumlu yönde yükseldiği görülmüştür. Araştırma sonucunda etkinlik süreci sonrasında kontrol grubunda yer alan öğrencilerin kitap okumaya ilişkin tutum düzeylerinin anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Çeşitli değişkenlerin öğrencilerin okumaya ilişkin tutumuyla anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmanın öğrencilerin okuma becerisine katkı sunması beklenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN OKUMA ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARINA ETKİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid501028en_US
dc.identifier.doi10.33418/ataunikkefd.856606
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Millî Eğitim Bakanlığı, İzmir, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster