• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effect of STEM Education on Students’ Career Interests: Systematic Review

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Kaptan, Fitnat
Irmak, Şeyma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study is to examine the effect of STEM education on students’ career interests in STEM professions by systematic review. For this purpose, Google Academic, Web of Science, Springer Link, SCOPUS, SCIRP, Proquest, ERIC, EBSCO, DOAJ databases determined by the researchers were searched in two languages, Turkish and English. For Turkish search (“STEM|STEM education*” AND “experimental study|pattern*”), for English search (“STEM|STEM education*” AND “experimental study|design*”) code was created. It is aimed to reach the studies published between 2011-2021, the sample of which is one of the K-12 education levels, conducted with quasi or true experimental design. the PRISMA 2020 checklist was used to reduce bias risk. As a result, four studies that match the criteria were found. The studies were carried out on students aged 11-13 between 2017-2021. In all studies, the effect of STEM education was compared with the constructivist approach applied in control groups. STEM education was generally applied to physics subjects within the scope of science. STEM education mostly has a significant effect on students’ career interest in STEM professions. It is considered that more studies should be conducted in quasi or true experimental designs to get more information.

Cilt

56

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.30964/auebfd.1101201
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1162243
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3248

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: