dc.contributor.author | Bozgün, Kayhan | |
dc.contributor.author | Kösterelioğlu, Meltem Akın | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:39Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:39Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1301-3718 | |
dc.identifier.issn | 2458-8342 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30964/auebfd.1018658 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1114472 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3247 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik güdülenmelerinin bazı demografik değişkenlere ve okuma güdülenmesinin alt boyutlarına göre değişiminin incelenmesidir. Tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın evreni 1928 öğrenci iken; örneklem grubu 582 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama sürecinde öğrencilerden İlkokul Öğrencileri Motivasyon Ölçeğini ve bazı demografik bilgileri yanıtlamaları istenmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde SPSS 23 programından yararlanılmıştır. Öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini belirlemek amacıyla betimsel istatistiklerden; okuma güdülenme puan ortalamalarındaki farkları incelemek amacıyla tek yönlü varyans analizi ve t-testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde .05 anlamlılık düzeyi baz alınmıştır. Araştırmanın temel amacına yönelik bulgulara göre okumada içsel güdülenme puan ortalamalarının dışsal güdülenme ortalamalarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Okuma güdülenmesi alt boyutlarının birbiri ile doğrudan ve pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilerden, günlük çok kitap okuyan öğrencilerin biraz okuyan ve hiç okumayan öğrencilerin okuma güdülenme düzeylerinden yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okuma güdülenmesinin okul öncesi eğitim alma ve anne-baba eğitim düzeyine göre bir farklılık bulunmamaktadır. Sonuç olarak, bu araştırmaya göre ilkokul öğrencilerinin okumada içsel güdülenmesinin dışsal güdülenmeden yüksek olduğu anlaşılmıştır. Günlük kitap okumanın okuma güdülenmesi üzerinde önemli bir etkisi olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerde içsel güdülenmenin artırılması için günlük kitap okumanın farkındalığının kazandırılması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Güdülenmelerinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 55 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 485 | en_US |
dc.identifier.endpage | 508 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1114472 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30964/auebfd.1018658 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi Amasya Üniversitesi | en_US |