dc.contributor.author | Torun, Cemil | |
dc.contributor.author | Biçer, Nurşat | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2149-3871 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1302423 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1214014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3239 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı’ndaki B1 ve B2 dil seviyelerinde bulunan kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’nin bilişsel süreç boyutlarına göre nasıl bir dağılım gösterdiğini belirlemek amaçlanmıştır. Taksonomik olarak incelenen kazanımların dil seviyelerine ve becerileri alanlarına göre dağılımı da belirlenmiştir. Araştırma dokümanı olarak Türkiye Maarif Vakfı tarafından hazırlanan Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı kullanılmıştır. Araştırma, temel nitel araştırmaya uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın verileri doküman analizi tekniği kullanılarak toplanmış ve toplanan bu veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında toplam 568 kazanım incelenmiştir. Araştırma sonucunda, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı’nda yer alan B1 ve B2 dil seviyelerinde bulunan tüm kazanımlara bilişsel süreç boyutları açısından bakıldığında, kazanımların yoğunluklu olarak anlama, uygulama ve çözümleme basamaklarında yer aldığı ortaya çıkmıştır. Öte yandan hatırlama, değerlendirme ve yaratma basamaklarına ait kazanımlar da bulunmaktadır. Fakat bilişsel sürecin değerlendirme boyutunun her iki dil seviyesinde de az olduğu ve kimi dil seviyelerinde bilişsel sürecin bazı boyutlarına ilişkin hiçbir kazanımın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROGRAMINA YÖNELİK TAKSONOMİK BİR İNCELEME | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2362 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2376 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1214014 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30783/nevsosbilen.1302423 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiye | en_US |