Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFışkın, Gamze
dc.contributor.authorKaçmaz, Hatice Yüceler
dc.contributor.authorDoğan, Nurhan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2587-2524
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24898/tandro.2022.67689
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/534476
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3192
dc.description.abstractAMAÇ: Bu araştırma cinsel sağlık dersi alan ve almayan öğrencilerin cinsel sağlık bakımına ilişkin tutum ve inançlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. GEREÇ ve YÖNTEMLER: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki bu araştırma Mayıs 2021 – Temmuz 2021 tarihleri arasında bir üniversitenin sağlık bilimleri fakültesinde öğrenim gören hemşirelik (n=104) ve ebelik bölü- münden (n=55) toplam 159 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada ve- riler, Öğrenci Bilgi Formu ve Cinsel Tutum ve İnanç Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışma için gerekli izinler alınmış olup, veriler istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. BULGULAR: Cinsel sağlık dersi alan ve almayan öğrenciler okudukla- rı bölüm dışında sosyo-demografik özellikleri bakımından benzerdir. Cinsel Tutum ve İnanç Ölçeği puan ortalamaları; cinsel sağlık dersi alan öğrencilerin 38,90±8,00 ve almayan öğrencilerin ise 37,40±7,90’dır. Öğrencilerin çoğu cinsel sağlık konuşurken rahatsızlık duyduğunu, cinsellikle ilgili bilgi ve bireyin cinsel fonksiyonlarını değerlendirmede kendilerini kısmen yeterli gördüklerini ve cinsel sağlık dersinin zorun- lu olması gerektiğini belirtmişlerdir. Cinsel sağlık dersi alan ve almayan öğrencilerin cinsel sağlık bakımına ilişkin tutum ve inançları arasında ilişki bulunmamıştır. SONUÇ: Öğrencilerin Cinsel Tutum ve İnanç Ölçeği puan ortalama- larının olumsuz olmadığı, cinsel sağlık dersi almanın tutum ve inancı etkilemediği belirlenmiştir. Öğrencilerin tutum ve inançlarını daha da iyileştirmek için cinsel sağlık dersinin yanı sıra etkili olabilecek başka girişimlerin de yapılması önerilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAndroloji Bültenien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCinsel sağlık dersi alan ve almayan öğrencilerin cinsel sağlık bakımına ilişkin inanç ve tutumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid534476en_US
dc.identifier.doi10.24898/tandro.2022.67689
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü, Amasya, Türkiye Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı, Kayseri, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, İç Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster