Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurmuşoğlu, Mine Canan
dc.contributor.authorGürsoy, Rumeysa
dc.contributor.authorSeçim, Ela Sümeyye
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1172319
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201269
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3190
dc.description.abstractBu çalışma ile okul öncesi dönem çocuklarının (48-72 ay) oyun hakkındaki görüşleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici durum çalışması deseni kullanılmıştır. Uygun örneklem yöntemi kullanılarak Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı anaokullarındaki 40 çocuktan veri toplanmıştır. Veri toplama araçları yarı yapılandırılmış görüşme formu ve çocukların çizdikleri oyun resimleridir. Süreç sonunda elde edilen veriler nitel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların resimlerinde çizdikleri oyunlarda; çoğunlukla mekân olarak dış ve açık mekânı, oyun arkadaşı olarak akranlarını, oyun materyali olarak araç-gereçleri ve temsili oyuncakları, oyun türü olarak dramatik oyunları, oyun adı olarak hem kendi buldukları oyun adı hem de bilinen oyun adlarını tercih ettikleri ve oyun oynadığı çocuk için çoğunlukla olumlu duygular hissettiklerini ifade etmektedirler. Aynı zamanda çocukların büyük bir bölümünde en sevilen oyunun saklambaç oyunu olduğu görülmektedir. Araştırmanın başka bir çalışmanın çocukların oyun çizimlerinin farklı değişkenlere göre de incelenmesi planlanarak daha geniş örneklemlere uygulanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ (48-72 AY) ÇİZİMLERİNDE “OYUN”en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1579en_US
dc.identifier.endpage1601en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1201269en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1172319
dc.department-tempHacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Düzce, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster