Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtatekin, Derya
dc.contributor.authorİstanbullu, Aslıhan
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1141219
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191557
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3188
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkçe dersinde dijital hikâye kullanımının öğrencilerin başarılarına ve derse dönük tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya’ da bir devlet okulunda öğrenim gören 60 adet 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Verilerin toplanması için “Atasözleri ve Deyimler Akademik Başarı Testi” ile “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26 programından faydalanılmıştır. Gruplar arası farklılıkların anlamlı olup olmadığını belirlemek için Bağımsız Örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarı testi puanları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Deney grubu ile kontrol grubunun Türkçe dersine yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktur. Sonuç olarak, bu araştırmadaki benzer şartlar oluştuğunda dijital hikâye kullanımının akademik başarıya olumlu yönde katkı sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTÜRKÇE DERSİNDE DİJİTAL HİKÂYE KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA VE TUTUMLARINA ETKİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1298en_US
dc.identifier.endpage1313en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1191557en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1141219
dc.department-tempMareşal Fevzi Çakmak Ortaokulu, Antalya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster