Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkıncan, Ender
dc.contributor.authorTekin, Birol
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1095532
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191509
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3186
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ortaokul 7. Sınıf matematik müfredatında geçen cebirsel ifadelerde çarpma işlemini modelleme konusunda başarı düzeylerini tespit etmek, modelleme düzeylerini belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma bir devlet okulunda okuyan 30, 7. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak alan ve dil uzmanı görüşü doğrultusunda hazırlanmış başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Cebirsel ifadelerde çarpma işlemini modelleme konusunda başarı düzeylerini belirlemek amacıyla oluşturulmuş başarı testinde, öğrencilere sorulmak üzere 5 adet açık uçlu soru uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanarak uygulanmış, başarı testinin uygulandığı öğrenciler arasından farklı düzeylerde öğrenmelere sahip olduğu düşünülen 6 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunun öğretim planlamalarının iyileştirilmesi adına literatüre katkı sağlayacağı ve gelecekte yapılacak olan araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL İFADELERDE ÇARPMA İŞLEMİNİ MODELLEME KONUSUNDAKİ BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage735en_US
dc.identifier.endpage752en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1191509en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1095532
dc.department-tempT.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Tokat, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster