dc.contributor.author | Akıncan, Ender | |
dc.contributor.author | Tekin, Birol | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:31Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:31Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.1095532 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191509 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3186 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ortaokul 7. Sınıf matematik müfredatında geçen cebirsel ifadelerde çarpma işlemini modelleme konusunda başarı düzeylerini tespit etmek, modelleme düzeylerini belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma bir devlet okulunda okuyan 30, 7. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak alan ve dil uzmanı görüşü doğrultusunda hazırlanmış başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Cebirsel ifadelerde çarpma işlemini modelleme konusunda başarı düzeylerini belirlemek amacıyla oluşturulmuş başarı testinde, öğrencilere sorulmak üzere 5 adet açık uçlu soru uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanarak uygulanmış, başarı testinin uygulandığı öğrenciler arasından farklı düzeylerde öğrenmelere sahip olduğu düşünülen 6 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunun öğretim planlamalarının iyileştirilmesi adına literatüre katkı sağlayacağı ve gelecekte yapılacak olan araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL İFADELERDE ÇARPMA İŞLEMİNİ MODELLEME KONUSUNDAKİ BAŞARI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 735 | en_US |
dc.identifier.endpage | 752 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1191509 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.1095532 | |
dc.department-temp | T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Tokat, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye | en_US |