• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effectiveness of English Textbooks at MoNE from Teachers’ Aspect

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Bergil, Ayfer Su
Kütük, Seray İrem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose: Textbooks are handy means in EFL classrooms. However, they may have some lacking points in terms of implementation. EFL teachers’ opinions are crucial at that point. Taking this into account, the current study seeks to investigate the effectiveness of the textbooks used at MoNE from teachers’ view. Design/Methodology/Approach: 102 EFL teachers from different cities of Turkey were targeted for the data collection. The participants involved in the study are working in primary, secondary, and high schools all over Turkey. The data were collected in nearly 2 months during Covid-19. The data collection instrument is a five-point Likert-type teacher questionnaire. Hence, this study is a quantitative one for which the data obtained are analyzed through SPSS. One sample t-tests, Pearson correlation statistics, and descriptive statistics are utilized in this study. Findings: This study reveals that English textbooks are inadequate in terms of layout, design, activities, and skills. On the other hand, the teachers find the subject, content, and language type used in the textbooks appropriate. Most of the teachers believe that textbooks are easily adaptable. Nevertheless, the teachers are knowledgeable enough for overcoming the deficiencies and applying the best method for their students regardless of the textbook. Highlights: Further studies could be conducted by interviewing the teachers about the drawbacks found in textbooks and how they can adapt them.

Cilt

29

Sayı

5

Bağlantı

https://doi.org/10.24106/kefdergi.764273
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/506310
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3182

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: