dc.contributor.author | Kıymet, Çağlar | |
dc.contributor.author | Çakır, Recep | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:29Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2148-6999 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21666/muefd.1099797 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1206288 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3169 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; ortaöğretimdeki öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile dijital yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve salgın sürecinde yürütülen derslerle ilgili öğrencilerin görüşleri analiz edilerek sürecin verimliliğini ortaya koymaktır. Çalışma, karma yöntem araştırması ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Amasya ilinde farklı liselerdeki 689 öğrenci oluşturmuştur. Nitel veriler için 10 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler öğrencilerden “E-öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeği” ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile nitel veriler toplanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumları ve dijital vatandaşlıkları orta seviyededir. Öğrencilerin cinsiyete göre e-öğrenmeye yönelik tutumları anlamlı bir farklılık göstermekte, dijital vatandaşlıkları ise anlamlı bir farklılık göstermemektedir. E-öğrenmeye yönelik tutumları ve dijital vatandaşlıkları sınıf düzeylerine göre anlamlıdır. Öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile dijital vatandaşlıkları arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öğrencilerin dijital vatandaşlıkları, e-öğrenmeye yönelik tutumlarını anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Nitel veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Uzaktan eğitimle yapılan dersler fırsat eşitsizliğine ve sınıf yönetiminde zorluğa sebep olurken, mekândan ve zamandan bağımsız olunmasını sağlamaktadır. Uzaktan eğitim ile yürütülen derslerin kalitesinin arttırılması için öğrencilerin görüşleri doğrultusunda çalışmada sunulan önerilerle ortaöğretimde yaşanan olumsuzlukların önüne geçilmesi amaçlanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Öğrencilerinin Acil Durum Uzaktan Öğretime Yönelik Tutumları, Dijital Vatandaşlıkları ve Deneyimlerinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 205 | en_US |
dc.identifier.endpage | 225 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1206288 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21666/muefd.1099797 | |
dc.department-temp | T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye | en_US |