Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVergili, Özge
dc.contributor.authorGülen, Şebnem
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:28Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1304-6187
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20492/aeahtd.899704
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1107348
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3152
dc.description.abstractAMAÇ: COVID-19 salgını sürecinde, virüsün yayılım hızını düşürmek ve sosyal izolasyon sağlamak amacıyla tıp eğitiminin uygulanışı ile ilgili esaslar da zorunlu bir değişikliğe uğramıştır. Bu çalışmada Ufuk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin, COVID-19 salgını sürecinde yürütülen çevrimiçi eğitime bakış açılarının ve sürecin verimliliği hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma salgın sürecinde eğitimlerine çevrimiçi platformda devam eden ve yine çevrimiçi ortamdan gönderilen ankete erişim sağlayan 235 öğrenci ile gerçekleştirildi. Genel demografik bilgiler, çevrimiçi eğitim platformunu kullanım ve erişim bilgileri, öğrenim materyallerine erişim ve kullanım bilgileri, çevrimiçi derslere katılım bilgileri, çevrimiçi eğitimin öğrenme süreçlerine etkileri ve verimliliği, son olarak da yüz yüze eğitim varlığında çevrimiçi eğitimin yeri hakkındaki görüşleri değerlendirildi. Veriler 5’li Likert ölçeği kullanılarak elde edildi ve tanımlayıcı veri sunumu için gerekli frekans analizi IBM SPSS 20.0.0 paket programında değerlendirildi. BULGULAR: Çalışmaya katılan öğrencilerin yalnızca %37,4’ ünün çevrimiçi eğitimi verimli buldukları belirlendi. Öğrenciler derslere motive olmakta zorlandıklarını (%61,2) ancak kolaylıkla uyum sağladıklarını (%51,1), dersleri ilgi çekici bulduklarını (%29,3), öğretim üyesini görmenin avantajlı olduğunu (%50,7) bildirdiler. Bununla birlikte çevrimiçi eğitimdeki görsel sunumların yüz yüze eğitime üstün olduğunu (%34,9), çevrimiçi eğitimin mekandan ve zamandan bağımsız olduğunu (%79,8) ve çevrimiçi eğitimin yüz yüze eğitimin bir parçası olmasını gerektiğini (%52,4) bildirdiler. SONUÇ: Salgın sürecinde hızla yapılandırılan çevrimiçi eğitimin öğrenci perspektifinden değerlendirilmesi ve sürece yansımalarının dikkate alınması çevrimiçi eğitimin ve tıp eğitiminin geleceğiyle ilgili birtakım değişikliklere sürdürülebilir çözüm olabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnkara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOVID-19 SALGINI SÜRECİNDE TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM SİSTEMİNE BAKIŞ AÇILARININ VE VERİMLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1107348en_US
dc.identifier.doi10.20492/aeahtd.899704
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı, Merkez, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı, Merkez, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster