dc.contributor.author | Uçakkuş, Pınar | |
dc.contributor.author | Coşkun, Gökhan | |
dc.contributor.author | Koçyiğit, Seyhan Çil | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:26Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:26Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18506/anemon.892078 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1076230 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3141 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, sağlık yönetimi bölümündeki genel muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebe dersi ile ilgili sahip oldukları duygu ve düşüncelerinin, renk, hayvan, besin türü, mevsim, oyun, çiçek ve eşya metaforları aracılığıyla ortaya konulmasıdır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışma deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2019-2020 öğretim yılının güz döneminde (Kasım ayı) Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde öğrenimini sürdüren ve muhasebe dersi alan öğrencilere anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında genel muhasebe dersi ile ilgili metaforları, “siyah, gri, brokoli, pırasa, kedi, yılan, kış, sonbahar, okey, satranç, kaktüs, papatya, hesap makinesi, süs eşyası” olduğu ve öğrencilerin muhasebe algılarında ise “muhasebe zor, sıkıcı ama aynı zamanda asil olduğunu, gerekli ve faydalı bir ders olduğu, zorla sevdirilmeye çalışıldığı algıları ön plana çıkmıştır.Muhasebe dersinde daha fazla örnek çözülmesi, bilgisayarlı ortamda öğrenim sürecinin gerçekleşmesi, daha az sınıflarda eğitimin yapılması önerilebilir. Öğrencilerin metaforik algıları yönünde kohort çalışma yapılabilmeli ve değişim ortaya konulmalıdır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Genel Muhasebe Dersi Alan Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Ders Hakkındaki Metaforik Algıları: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 197 | en_US |
dc.identifier.endpage | 211 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1076230 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18506/anemon.892078 | |
dc.department-temp | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sağlık Yönetimi, Ankara, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sabuncuoğlu Şerefeddin SHMYO, Amasya, Türkiye Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sağlık Yönetimi, Ankara, Türkiye | en_US |