dc.contributor.author | Biçer, Nurşat | |
dc.contributor.author | Dudak, Hanife Şeyda | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:25Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:25Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1300-9702 | |
dc.identifier.issn | 2149-3243 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18069/firatsbed.1123252 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1123739 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3121 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Covid-19 salgını sebebiyle uzaktan eğitimle yürütülen eğitim faaliyetlerinde elde edilen deneyimler ışığında, 1. sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimle ilk okuma yazma öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile kendilerine ulaşılan, Amasya il merkezinde görev yapan 17 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak, sınıf öğretmenleri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi tercih edilmiş ve MAXQDA 2020 nitel analiz programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar neticesinde öğretmenlerin uzaktan eğitim ile ilgili gerekli bilgi ve deneyime sahip olmaması, uzaktan eğitim sisteminin çok yeni olması, öğrencilerinin yaş grubunun küçük olması ve eğitim sürecine yeni dâhil olmaları, her öğrencinin uzaktan eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü elektronik cihazlara veya internet erişimine sahip olmamasından kaynaklı sorunlar yaşandığı bilgisi edinilmiştir. Bu çalışmanın uzaktan eğitimdeki sorunların tespitine, uzaktan eğitim süreçlerinin iyileştirilmesine, uzaktan eğitim sürecinin küçük yaş grubundaki öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracak şekilde düzenlenmesine ve literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | UZAKTAN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 32 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 979 | en_US |
dc.identifier.endpage | 993 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1123739 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18069/firatsbed.1123252 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Amasya, Türkiye | en_US |