Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçer, Nurşat
dc.contributor.authorDudak, Hanife Şeyda
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:25Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1300-9702
dc.identifier.issn2149-3243
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18069/firatsbed.1123252
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1123739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3121
dc.description.abstractBu çalışmada, Covid-19 salgını sebebiyle uzaktan eğitimle yürütülen eğitim faaliyetlerinde elde edilen deneyimler ışığında, 1. sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimle ilk okuma yazma öğretimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile kendilerine ulaşılan, Amasya il merkezinde görev yapan 17 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak, sınıf öğretmenleri toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi tercih edilmiş ve MAXQDA 2020 nitel analiz programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar neticesinde öğretmenlerin uzaktan eğitim ile ilgili gerekli bilgi ve deneyime sahip olmaması, uzaktan eğitim sisteminin çok yeni olması, öğrencilerinin yaş grubunun küçük olması ve eğitim sürecine yeni dâhil olmaları, her öğrencinin uzaktan eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü elektronik cihazlara veya internet erişimine sahip olmamasından kaynaklı sorunlar yaşandığı bilgisi edinilmiştir. Bu çalışmanın uzaktan eğitimdeki sorunların tespitine, uzaktan eğitim süreçlerinin iyileştirilmesine, uzaktan eğitim sürecinin küçük yaş grubundaki öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracak şekilde düzenlenmesine ve literatüre katkıda bulunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleUZAKTAN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage979en_US
dc.identifier.endpage993en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1123739en_US
dc.identifier.doi10.18069/firatsbed.1123252
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster