Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSağır, Şafak Uluçınar
dc.contributor.authorSoylu, Ümit İlay
dc.contributor.authorBolat, Ahmet
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:24Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18039/ajesi.726305
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/417465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3119
dc.description.abstractArgümantasyon, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak ortaya koydukları görüşleri destekleyennedenleri anlaşılır bir şekilde dile getirdikleri, düşüncelerinin doğruluğunu desteklemek için karşıt kanıtlarsundukları ve çürütmeler yaptıkları diyaloglar bütünüdür. Etkili fen öğretimi için sınıflarda öğrencilerin güçlüargümanlar üretmeleri, fikirlerini savunabilecek verileri gerekçe veya karşıt argümanlarla çürütme kullanmalarıgerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan işve enerji konusunda yapılan argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin argümantasyon seviyelerine etkisinibelirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımlardan tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Buaraştırmanın çalışma grubunu Çorum ilinin merkez ilçesine bağlı bir köyde öğrenimlerine devam eden 7.sınıftaki 11 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Belirtilen öğrencilere araştırmacılar tarafından geliştirilen sekizargumantasyon etkinliği ile dört hafta öğretim yapılmıştır. Sonrasında öğrencilere uygulanan çalışmayapraklarının betimsel analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde Aktamış ve Hiğde (2017) ve Sadler ve Fowler(2006) tarafından geliştirilen rubriklerden yararlanılarak hazırlanan argumantasyon seviye belirleme rubriğikullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin argümantasyon seviyelerinin bir kısmında artışgörülmüştür. Bir öğrencinin sadece bir etkinlikte çürütme kullandığı, diğerlerinin ise veri, iddia, gerekçe ve akılyürütme ögelerini kullanabildikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin çoğunlukla ikinci seviyeye kadar çıkabildiği,sadece bir öğrencinin bir etkinlikte üçüncü seviyeye ulaşabildiği, hiçbir öğrencinin ise tüm etkinlikler boyuncadördüncü seviyeye çıkamadığı tespit edilmiştir. Öğretmenler argümantasyon uygulamalarını sınıflarında nekadar çok uygularsa öğrencilerin argümanlarını yapılandırmaları ve anlamlı öğrenmeleri daha çokdesteklenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Journal of Educational Sciences Internationalen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage184en_US
dc.identifier.endpage203en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid417465en_US
dc.identifier.doi10.18039/ajesi.726305
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı Çorum Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezi, Çorum, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster