dc.contributor.author | Sağır, Şafak Uluçınar | |
dc.contributor.author | Soylu, Ümit İlay | |
dc.contributor.author | Bolat, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:24Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18039/ajesi.726305 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/417465 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3119 | |
dc.description.abstract | Argümantasyon, öğrencilerin ön bilgilerinden yararlanarak ortaya koydukları görüşleri destekleyennedenleri anlaşılır bir şekilde dile getirdikleri, düşüncelerinin doğruluğunu desteklemek için karşıt kanıtlarsundukları ve çürütmeler yaptıkları diyaloglar bütünüdür. Etkili fen öğretimi için sınıflarda öğrencilerin güçlüargümanlar üretmeleri, fikirlerini savunabilecek verileri gerekçe veya karşıt argümanlarla çürütme kullanmalarıgerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan işve enerji konusunda yapılan argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin argümantasyon seviyelerine etkisinibelirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımlardan tek gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Buaraştırmanın çalışma grubunu Çorum ilinin merkez ilçesine bağlı bir köyde öğrenimlerine devam eden 7.sınıftaki 11 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Belirtilen öğrencilere araştırmacılar tarafından geliştirilen sekizargumantasyon etkinliği ile dört hafta öğretim yapılmıştır. Sonrasında öğrencilere uygulanan çalışmayapraklarının betimsel analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde Aktamış ve Hiğde (2017) ve Sadler ve Fowler(2006) tarafından geliştirilen rubriklerden yararlanılarak hazırlanan argumantasyon seviye belirleme rubriğikullanılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin argümantasyon seviyelerinin bir kısmında artışgörülmüştür. Bir öğrencinin sadece bir etkinlikte çürütme kullandığı, diğerlerinin ise veri, iddia, gerekçe ve akılyürütme ögelerini kullanabildikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin çoğunlukla ikinci seviyeye kadar çıkabildiği,sadece bir öğrencinin bir etkinlikte üçüncü seviyeye ulaşabildiği, hiçbir öğrencinin ise tüm etkinlikler boyuncadördüncü seviyeye çıkamadığı tespit edilmiştir. Öğretmenler argümantasyon uygulamalarını sınıflarında nekadar çok uygularsa öğrencilerin argümanlarını yapılandırmaları ve anlamlı öğrenmeleri daha çokdesteklenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Anadolu Journal of Educational Sciences International | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | 7. Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesindeki Argümantasyon Seviyelerinin Belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 184 | en_US |
dc.identifier.endpage | 203 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 417465 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18039/ajesi.726305 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı Çorum Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme Merkezi, Çorum, Türkiye | en_US |