• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medyada Öğretmenler Hakkında Yapılan Konuşmaların Öğretmenlerin Mesleki Mutluluklarına Yansımaları

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Bayar, Adem
Bayar, Mine

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, medyada öğretmenler hakkında yapılan konuşmaların öğretmenlerin mesleki mutluluklarına yansımalarını ortaya koymak ve mesleki mutluluklarını arttırmak için yapılması gerekenleri belirlemektir. İlgili araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgu bilim deseni ile düzenlenmiştir. Araştırma, öğretmenlerin mesleki mutluluklarında medyada haklarında yapılan konuşmaların ne kadar etkili olduğunu göstermesi açısından önem arz etmektedir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem kapsamında ölçüt (kriter) örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizler neticesinde araştırmacılar katılımcıların mutluluk kavramını sevinç, takdir edilme, huzur, ait olma ve güvende hissetme ile bir tuttukları bulgusuna ulaşmışlardır. Katılımcılar mesleki mutluluğu etkileyen unsurları okul yönetimi, öğrenci başarısı, mesleki saygınlık-değer görme, medya, okulun sahip olduğu imkânlar, meslektaşlar ve veli şeklinde sıralamışlardır. Ayrıca araştırmacılar katılımcıların çoğunun (9 öğretmen) medyada öğretmenler hakkında çıkan haberlere yönelik olumsuz, çok azının (2 öğretmen) olumlu ve yalnızca birinin nötr düşünceye sahip olduklarını tespit etmişlerdir. Son olarak katılımcılar öğretmenlerin mesleki mutluluklarını arttırmak için birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Elde edilen tüm bu bulgular doğrultusunda araştırmacılar öğretmenlerin mesleki adanmışlıklarının sürdürülebilmesi için mesleki mutluluklarının sağlanması gerektiği sonucuna varmışlardır.

Cilt

20

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1128218
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135381
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3115

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: