dc.contributor.author | Karamustafaoğlu, Orhan | |
dc.contributor.author | Ertuğrul, Aslıhan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:24Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2148-2896 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.18009/jcer.794498 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/435510 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3113 | |
dc.description.abstract | Dünyası oyundan ibaret olan çocuklar için, oyundan uzak bir eğitim düşünülmemelidir. Bu nedenle eğitsel oyunlar etkili bir eğitim için temel araçtır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyunlara ve ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersi mıknatısın özellikleri ve etkisi konusunun öğretimine yönelik olarak geliştirilen İtti-Çekti isimli oyuna yönelik görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir. Nitel yöntemle yapılan bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında 4. sınıfların dersini yürüten 9 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi tercih edilmiştir. Veri analizi için MAXQDA programı yardımıyla kodlar çıkarılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitsel oyunların kullanılması gerektiği ve faydalı olduğu; İtti-Çekti oyununun işlevsel ve uygulanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Journal of Computer and Education Research | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Mıknatıs Konusunun Öğretimine Yönelik Geliştirilen Eğitsel Bir Oyun Hakkında Öğretmen Görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 16 | en_US |
dc.identifier.endpage | 38 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 435510 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18009/jcer.794498 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya, Türkiye | en_US |