dc.contributor.author | Köksal, Zeynep | |
dc.contributor.author | Topkaya, Nursel | |
dc.contributor.author | Şahin, Ertuğrul | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17755/esosder.1223885 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189928 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3098 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde psikolojik kırılganlık, öz şefkat ve cinsiyetin psikolojik iyi oluş ile ilişkisini incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını Ondokuz Mayıs Üniversitesine bağlı farklı fakültelerde öğrenim görmekte olan ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 430 (Ort. = 22.02, SS = 2.20) üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılar veri toplama aracı olarak Öz Şefkat Ölçeği, Psikolojik Kırılganlık Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formundan oluşan bir anketi cevaplamıştır. Veri analizi sürecinde betimsel istatistikler, Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi ve göreceli önem analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öz şefkat düzeyleri yüksek ve psikolojik kırılganlık düzeyleri düşük olan üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca göreceli önem analizi sonuçları üniversite öğrencilerinde psikolojik iyi oluşun en önemli yordayıcısının öz şefkat olduğunu göstermiştir. Üniversite öğrencilerine yönelik psikolojik iyi oluşu artırmaya yönelik koruyucu ve önleyici psikoeğitim programlarında psikolojik kırılganlık düzeylerini azaltmaya ve öz şefkat düzeylerini artırmaya yönelik etkinliklere yer verilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE CİNSİYET, PSİKOLOJİK KIRILGANLIK VE ÖZ ŞEFKATİN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 87 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1309 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1324 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1189928 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17755/esosder.1223885 | |
dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun, Türkiye Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Çanakkale, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye | en_US |