Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaş, Ahmet
dc.contributor.authorDaraga, Mehmet Sait
dc.contributor.authorBayar, Adem
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:22Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.1137482
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1180204
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3092
dc.description.abstractÖğrencinin okuldaki durumu, birçok yönden, ailenin okulla olan ilişkisinden etkilenmektedir. Bu nedenle araştırma, okul-aile ilişkisine yönelik öğretmen algılarını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür. Okul-aile ilişkisine yönelik öğretmen algılarını incelemeyi hedefleyen araştırma, nitel araştırma türlerinden betimleyici fenomenoloji deseninde düzenlenmiş bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Batman İli’nde, 2018 yılında aktif olarak görev yapan 12 Sınıf Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerde elde edilen veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmenlerin okul-aile arasındaki ilişkiyi okul-aile işbirliği olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Okulaile işbirliğinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisine yönelik görüşler ve okul-aile işbirliğinin geliştirilmesinde okul, öğretmen ve veli tarafından yapılması gerekenlere ilişkin görüşler de araştırmanın bulguları arasındandır. Anahtar Kelimeler: Okul-Aile İlişkisi, Okul-Aile İşbirliği, Betimleyici Fenomenolojien_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul-Aile İlişkisine Yönelik Öğretmen Algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage244en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1180204en_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.1137482
dc.department-tempKilis 7 Aralık Üniversitesi, Kilis, Türkiye Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster