dc.contributor.author | Korkmaz, Özgen | |
dc.contributor.author | Erdoğmuş, Feray Uğur | |
dc.contributor.author | Kovancı, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2148-7510 | |
dc.identifier.issn | 2148-7758 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17556/erziefd. 646377 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/521152 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3090 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin teknoloji ile iç içe büyümeleri ve bununla beraber dijital dünyadaki varlıkları göz önüne alınarak, dijital ortamda ahlaki değer algılarını belirlemeye yönelik bir ölçeğin alanyazında olmadığı belirlenmiş ve bu çalışmanın yapılması uygun görülmüştür. Çalışma grubunu; 2018- 2019 eğitim-öğretim dönemi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Gazi Ortaokulunda öğrenim görmekte olan toplam 266 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler üzerinden ölçeğin yapı geçerliliğine bakılması amacı ile açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçekten çıkarılması gereken 13 madde ölçekten çıkarılmıştır. Ölçekte kalan 17 maddenin amaca hizmet etme düzeyini test etmek amacıyla madde toplam korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin geçerliliği için Pearson’s r testi; Maddelerin ayırt ediciliği için %27 üst grup ve %27 alt grup belirlenerek gruplar arasındaki farka bakılmıştır. Güvenirliğini bulabilmek amacıyla iç tutarlılık katsayıları hesaplanarak, test tekrar test yöntemi ve kararlılık testleri yapılmıştır. Ölçek üç faktörden ve 17 maddeden oluşmaktadır. Birinci faktör “Hakkaniyet- Sorumluluk” faktörü dokuz madde, ikinci faktör “Merhamet-Dürüstlük” faktörü dört madde ve üçüncü faktör “Mahremiyet-Nezaket” faktörü 4 maddedir. Ölçekteki faktörlerin toplamının Cronbach Alpha değeri ise 0,867’dir. Ölçekte belirlenen faktörlerin toplam varyansın %46,116’sını açıkladığı bulunmuştur. Analizler neticesinde ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Ortamda Ahlaki Değerlere Dönük Algıları Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 298 | en_US |
dc.identifier.endpage | 315 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 521152 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17556/erziefd. 646377 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Bilgisayar Teknolojileri Bölüm, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiye | en_US |