Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİzmir, Esra
dc.contributor.authorCömert, Mahmut
dc.contributor.authorTopçu, Ersin
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1224440
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1198304
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3081
dc.description.abstractİran, Irak, Afganistan ve Suriye'deki iç karışıklıklar nedeniyle Türkiye’ye göçler yaşanmış ve çok sayıda yabancı uyruklu çocuğun eğitim sürecine dâhil olmasıyla birlikte Sosyal Bilgiler dersinin ve öğretmenlerinin sosyalleşme ve kültürel entegrasyon konusundaki sorumluluğu artmıştır. Öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler dersleri aracılığıyla, değişime adapte olmuş ve yetkin bir şekilde mezun edilmesinin, göçün neden olduğu toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Kültürel çeşitliliğe sahip bir sınıfta çalışacak öğretmen adaylarının, farklı kültürlere yönelik farkındalık geliştirmesi ve bu öğrencilere eğitim verebilecek yeterlilikte olması beklenir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programlarını göç ve kültürel çeşitlilik teması açısından inceleyerek programların yeterliliğini ve yıllar içerisindeki değişimini karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Bu nedenle, doküman incelemesi yöntemiyle T.C. Yükseköğretim Kurulu tarafından eğitim fakülteleri için hazırlanan 1998, 2006 ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programları incelenmiş ve elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda 1998 ve 2006 programlarında göç ve kültürel çeşitlilik teması kapsamında ders içeriklerinin sınırlı olduğu, 2018 programına bu tema kapsamında kapsayıcılık, küresel vatandaşlık, çok kültürlülük, çok dillilik ve çoğulculuk gibi yeni konular eklendiği, ancak bunun yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca programlardaki uygulamalı ders saati sayısının yeterli olmadığı ve bilgi ve farkındalık kategorisindeki kod sayısının beceri ve değerlere göre daha fazla olduğu sonucuna varılmıştır. Programın, öğretmen adaylarının kültürel çeşitliliği deneyimlemesine olanak sağlayacak şekilde geliştirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programlarında Göç ve Kültürel Çeşitliliken_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1458en_US
dc.identifier.endpage1476en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid1198304en_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2023..-1224440
dc.department-tempSinop Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sinop, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster