dc.contributor.author | Eryılmaz, Önder | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:21Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-955651 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/477241 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3078 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının prososyallik düzeyinin incelenmesidir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının prososyallik düzeyi ile alt boyutlardan yardım etme, hayırseverlik, özgecilik, bağışlama ve affetme düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesi değişkenine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kesitsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’nin farklı üniversitelerinde öğrenim gören 412 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Prososyallik Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde Mann-Whitney U testi ile Kruskal-Wallis testi uygulanmıştır. Araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının prososyallik düzeyinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hayırseverlik, özgecilik ve affetme düzeylerinin orta; yardım etme ve bağışlama düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada erkek sosyal bilgiler öğretmen adaylarının prososyallik düzeyinin kız öğrencilerin düzeyinden anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür. Sınıf seviyeleri arasında ise prososyallik düzeyinin yanında hayırseverlik, özgecilik ve bağışlama düzeyleri açısından anlamlı farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından hareketle uygulamaya ve araştırmacılara yönelik olarak öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROSOSYALLİK DÜZEYİNİN İNCELENMESİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 965 | en_US |
dc.identifier.endpage | 977 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 477241 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17240/aibuefd.2021.21.64908-955651 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye | en_US |