Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSayın, Volkan
dc.contributor.authorOrbay, Keziban
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17152/gefad.1095273
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1195471
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3075
dc.description.abstractMatematik öğretiminde öğretmen sınıfta kullanacağı problemin niteliğine dikkat etmelidir. Öğretmen adaylarının zengin bir öğretim ortamı oluşturabilmesi için problem kurmayı deneyimlemeleri önem kazanmaktadır. Bu araştırmada sınıf öğretmen adaylarının serbest problem kurma durumları matematiksel süreç becerileri açısından incelenmiştir. Araştırmaya 4. sınıfta eğitim gören 10 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında uzaktan eğitim yoluyla gerçekleşen bu çalışma nitel araştırma desenlerinden olan eylem araştırmasıdır. Veriler, problem kurma öğretimi öncesi ve sonrası uygulanan problem kurma testi ile elde edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının kurdukları problemlerde matematiksel iletişim açısından kavram yanılgılarının olduğu, öğrenci seviyesine uygun olmayan gösterimlerin kullanıldığı ve matematiksel sembollerin yanlış yazıldığı görülmüştür. Kurdukları problemleri, genelde gerçek hayatla ilişkilendirmişlerdir. Ancak uygulama öncesi yer verilmeyen farklı disiplinlerle ilişkilendirmeye uygulama sonrasında da az sayıda yer verilmiştir. Öğretmen adayları genelde benzetmeye dayalı akıl yürütmeyi gerektirecek rutin problemler kurmuşlardır. Sınıf öğretmeni adaylarının konu alan ve müfredat bilgileri problem kurma çalışmalarıyla geliştirilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Serbest Problem Kurma Durumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume43en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage563en_US
dc.identifier.endpage599en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1195471en_US
dc.identifier.doi10.17152/gefad.1095273
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster