• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Development of the Self-Efficacy Form for School Administrators' Use of Information and Communication Technologies in Education

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Ermiş, Uğur Ferhat
Özerbaş, Demet H. Somuncuoğlu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study was to develop an up-to-date, valid and reliable instrument to measure school administrators’ self-efficacy for the use of information and communication technologies in education. To achieve this, we formed a pool of items based on the technology standards for education leaders issued by ISTE in 2018. The items in the pool were examined by field experts and then some items were revised. Further, we have added some new items. We recruited a total of 162 school administrators for exploratory factor analysis, whereas a total of 167 participants took part in the confirmatory factor analysis. Based on the exploratory and confirmatory factor analyses, we have developed the Self-Efficacy for Use of Information and Communication Technologies in Education - School Administrator Form, which includes such scales as “Equity and Citizenship Advocate (7 items”, “Visionary Planner (4 items)”, “Empowering Leader (5 items)”, “Systems Designer (5 items)” and “Connected Learner (8 items)”. We performed the Cronbach’s Alpha internal consistency coefficients, item discrimination indexes in the lower and upper groups and the item total correlations to reliability levels of the scales. We have concluded that the instruments are valid and reliable data collections tools.

Cilt

10

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.14686/buefad.983795
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/505061
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3057

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: