Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopçu, Ersin
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14520/adyusbd.865599
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/494901
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3056
dc.description.abstractDevletlerin, varlığının manevi temellerini ve milleti arasındaki bağı kuvvetlendirmek amacıyla her daim ihtiyaç duyduğu en büyük güç, geçmişten kalanlar içerisinde en kıymetli miras kabul edilen kültür ve medeniyet olmuştur. İşte bu nedenle devletlerin eğitim programlarında bilim adamları özelinde kendi medeniyet tarihlerine nasıl yer verdikleri son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı da Türkiye ve Yunanistan’da ilkokul, ortaokul ve lisede okutulan, içeriğinde doğrudan ya da dolaylı bir şekilde tarih konuları ihtiva eden Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Tarih ders kitaplarında bilim insanlarına nasıl ve ne kadar yer verildiğini karşılaştırmalı bir şekilde ortaya koymaktır. Nitel yöntemlerden özel durum çalışmasının kullanıldığı araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye’de okutulan ders kitaplarında adı geçen bilim adamlarından % 42’si diğer medeniyet gurubuna mensupken, Yunanistan ders kitaplarında ise adı geçen Müslüman bilim adamlarının oranı sadece % 1’dir. Sonuç olarak Yunan ders kitaplarında tamamen etkili olan Avrupa merkezci bakış açısı, aynı oranda olmasa da Türk ders kitaplarında da söz konusudur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTÜRK ve YUNAN DERS KİTAPLARINDA BİLİM ADAMLARIen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid494901en_US
dc.identifier.doi10.14520/adyusbd.865599
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster