Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElibol, Fatih
dc.contributor.authorCanbek, Mustafa
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14520/adyusbd.1169749
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1155589
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3055
dc.description.abstractSSürdürülebilir bir rekabet için dış müşteriler kadar iç müşteri olarak nitelendirilebilecek çalışanların istek, ihtiyaç ve düşüncelerinin dikkate alınması da önemli bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu istek ve ihtiyaçların tatmin edilmesi tıpkı dış müşteri tatminin sağlanması gibi çalışanların da iş tatminini sağlayabilir. Bu düşünceden hareketle mevcut araştırmada iş tatmini üzerinde etkili olabileceği değerlendirilen örgütün etik değerleri ve söz konusu etkide marka imajı algısı aracı değişken olarak incelenmektedir. Bu kapsamda uluslararası düzeyde üretim ve hizmet sağlayan bir mühendislik firmasının 195 çalışanı araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Çevrimiçi anket formları kullanılarak gerçekleştirilen anket çalışmasına 147 çalışan katılmıştır. Elde edilen bulgular örgüt tarafından benimsenen etik değerlerin, çalışanların iş tatmini düzeyleri üzerinde etkili olduğunu ve bu etkide çalışanların marka imajı konusundaki algılarının aracı etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Örgütün etik ilkeler ve değerler çerçevesinde hareket etmesi, çalışanların işlerine ve örgütlerine karşı hissettikleri aidiyeti artırmakta ve bununla birlikte çalışmaktan zevk almaları sonucunu doğurabilmektedir. Ayrıca örgütlerin etik ilke ve değerler konusundaki hassasiyetleri arttıkça, marka imajının çalışanların zihninde güç kazandığını ve böylece işlerinden duydukları hazzın arttığını göstermektedir. Örgütlerin, çalışanları etik değerler konusunda zaman zaman bilgilendirmeleri ve gelecek araştırmalarda marka imajının farklı örgütsel değişkenler aracılığıyla çalışanlar üzerindeki etkilerinin gözlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖRGÜTSEL ETİK DEĞERLER VE İŞ TATMİNİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE MARKA İMAJININ ROLÜen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage349en_US
dc.identifier.endpage373en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1155589en_US
dc.identifier.doi10.14520/adyusbd.1169749
dc.department-tempTokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Niksar Uygulamaları Bilimler Fakültesi, Halkla İlişkiler Bölümü ve Reklamcılık Bölümü, Tokat, Türkiye Amasya Üniversitesi, Merzifon İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümü/Havacılık Yönetimi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster