Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozgün, Kayhan
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14520/adyusbd.1111844
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1132725
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3054
dc.description.abstractBu araştırma farklı branştaki öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinde tarama deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini uygun örnekleme yoluyla seçilen 463 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Yetişkin Okuma Motivasyonu Ölçeği ile demografik değişkenlerden oluşan Kişisel Bilgi Formundan yararlanılmıştır. Veri analizi Jamovi yazılımı kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre herhangi bir değişim gözlenmezken; farklı branşlara ve sınıf düzeyine göre okuma motivasyonlarının anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bulgulardan elde edilen en çarpıcı sonuç bilimsel yayınları takip eden öğretmen adaylarının okuma motivasyonlarının tüm alt boyutlarda ve toplam puana göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu araştırma bulgularına dayanarak, öğretmen adaylarının okuma motivasyon düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğu söylenebilir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının okuma motivasyonları değişkenlik gösterebilmektedir. Araştırma bulgularının gelecekte araştırmacılar için önemli kaynak olacağı öngörülmektedir. Bilimsel yayınları takip eden öğretmen adaylarının yetiştirilmesi için eğitim fakültelerinde bu konuda yapılan çalışma sayılarının artırılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFARKLI BRANŞLARDAKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.endpage131en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1132725en_US
dc.identifier.doi10.14520/adyusbd.1111844
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster