Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurcu Karaşar
dc.contributor.authorSelahiddin Öğülmüş
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:36Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1307-4474
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMU1UZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/302
dc.description.abstractBu araştırmada "Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeği" geliştirilmiştir. Geliştirilen Sosyal Onayİhtiyacı Ölçeği'nin psikometrik özelliklerini belirlemek için 2013-2014 öğretim yılı BaharDönemi'nde Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 100 üniversiteöğrencisine ön uygulama yapılmış ve daha sonra da 360 üniversite öğrencisinden elde edilenverilere açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. 265 üniversite öğrencisinden elde edilen verilerede doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucu ölçekle ilgiliolarak üç alt boyuttan oluşan bir yapı bulunmuştur. Ölçeğin üç boyutunun toplam varyansın%45'ini açıkladığı görülmüştür. Bu üç boyuttan ilki, başkalarının yargılarına duyarlılık, ikincialt boyutu sosyal geri çekilme, üçüncü alt boyutu olumlu izlenim bırakma olarakadlandırılmıştır. Ölçekten alınan puanların yüksekliği sosyal onay ihtiyacının yükseldiğinigöstermektedir. Ölçeğe uygulanan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları ölçeğin üç alt boyutluyapısını doğrulamıştır (x²/sd= 2.11, RMSEA= .06, NNFI= .94, CFI= .95, RMR= .06, NFI=.90, IFI= .95). Ölçeği oluşturan üç alt boyutun iç tutarlılık katsayısı başkalarının yargılarınaduyarlılık için .83, sosyal geri çekilme için .80, olumlu izlenim bırakma için .80bulunmuştur. Ölçeğin genelinin iç tutarlılık katsayısı .90'dır. Test-tekrar test yöntemi, 2hafta arayla gerçekleştirilmiş ve iki uygulama arasında .90 düzeyinde yüksek bir korelasyonbulunmuştur. Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği'yle Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeğiarasında .79 düzeyinde yüksek bir korelasyon bulunmuşturen_US
dc.description.abstractIn this study, "The Need For Social Approval Scale" was developed. In order to identify thepsychometric features of the Need For Social Approval Scale, a pilot study was carried outwith 100 students at Amasya University, Faculty of Education, and then exploratory factoranalysis was applied to the data obtained from 360 university students. Confirmatory factoranalysis was applied to the data obtained from 265 university students. As a result of theexploratory factor analysis, a structure of three sub-dimensions was found out. It was seenthat three dimensions of the scale explain 45% of the total variance. The first of thosedimensions is named as sensitivity to others' judgments, the second is social withdrawal, andthe third is leaving a good impression. High scores in the scale show the increase of the needfor social approval. The results of the confirmatory factor analysis validate the scale's havinga structure of three sub-dimensions. ( x²/sd= 2.11, RMSEA= .06, NNFI= .94, CFI= .95,RMR= .06, NFI= .90, IFI= .95). It was found that the Coefficient of internal consistence is .83for sensitivity to others' judgments, .80 for social withdrawal, and .80 for is leaving a goodimpression. The Coefficient of internal consistence for the scale in general is .90. Test - retest method was applied with a two-week interval and a high correlation of .90 was foundbetween the two applications. A high correlation of .79 was found between the Fear ofNegative Evaluation Scale and Need for Social Approval Scaleen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleSosyal Onay İhtiyacı Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Analizien_US
dc.title.alternativeNeed For Social Approval Scale: The Validity and Reliabilityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEge Eğitim Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster