Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMustafa Şakir Akgül
dc.contributor.authorMitat Koz
dc.contributor.authorVeli Volkan Gürses
dc.contributor.authorRecep Kürkçü
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:35Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNU5EUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/296
dc.description.abstractSon yıllarda kısa süre içerisinde fiziksel performansı ve sağlıkla ilişkili bazı parametreleri iyileştirdiği bilimsel olarak birçok çalış- mada ispatlanan yüksek şiddetli antrenman programlarına olağanüstü düzeyde bir ilgi ve alaka doğmuştur. Bu antrenman yöntemi sporcuların aerobik ve anaerobik kapasitelerini kısa sürede geliştirmesinin yanında obezite, kardiyovasküler hastalıklar, Tip diyabet gibi hastalıklar ile meydana gelen mortalite riskini azaltarak, yaşam kalitesinde artış sağlamaktadır. Ayrıca düzenli uygulanan yüksek şiddetli interval antrenman programlarının insulin duyarlılığını artırdığı, kan lipid profilinde iyileşmeye neden olduğu da bildirilmektedir. Son çalışmalar ise bu antrenman yönteminin ergenlerde zihinsel ve bilişsel sağlık üzerine etkilerini incelemektedir. Bu göstergeler ışığında Amerikan Spor Hekimliği Koleji (American College of Sports Medicine ACSM) ve Hastalıkları Kontrol ve Önleme Merkezi (Centres for Disease Control and Prevention-CDC) gibi kuruluşlar egzersizlerin tipi, şiddeti, süresi ve sıklığı göz önüne alınarak bireye özel, aerobik kapasiteyi geliştiren, kas kuvveti ve esnekliği artıran egzersiz reçetelerinin hazırlanması ve bunların düzenli olarak yapılması gerektiğini belirtmektedir. ACSM sedanterler için yüksek şiddetli interval antrenman yöntemini, haftada 3-7 gün, 30 saniye dakika, %80 MH şiddetinde egzersizi ve aralarda %40-50 kalp atım hızına düşene kadar dinlenmeyi ve bunu 3-5 tekrar olarak uygulamayı tavsiye etmektedir.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda kısa süre içerisinde fiziksel performansı ve sağlıkla ilişkili bazı parametreleri iyileştirdiği bilimsel olarak birçok çalış- mada ispatlanan yüksek şiddetli antrenman programlarına olağanüstü düzeyde bir ilgi ve alaka doğmuştur. Bu antrenman yöntemi sporcuların aerobik ve anaerobik kapasitelerini kısa sürede geliştirmesinin yanında obezite, kardiyovasküler hastalıklar, Tip diyabet gibi hastalıklar ile meydana gelen mortalite riskini azaltarak, yaşam kalitesinde artış sağlamaktadır. Ayrıca düzenli uygulanan yüksek şiddetli interval antrenman programlarının insulin duyarlılığını artırdığı, kan lipid profilinde iyileşmeye neden olduğu da bildirilmektedir. Son çalışmalar ise bu antrenman yönteminin ergenlerde zihinsel ve bilişsel sağlık üzerine etkilerini incelemektedir. Bu göstergeler ışığında Amerikan Spor Hekimliği Koleji (American College of Sports Medicine ACSM) ve Hastalıkları Kontrol ve Önleme Merkezi (Centres for Disease Control and Prevention-CDC) gibi kuruluşlar egzersizlerin tipi, şiddeti, süresi ve sıklığı göz önüne alınarak bireye özel, aerobik kapasiteyi geliştiren, kas kuvveti ve esnekliği artıran egzersiz reçetelerinin hazırlanması ve bunların düzenli olarak yapılması gerektiğini belirtmektedir. ACSM sedanterler için yüksek şiddetli interval antrenman yöntemini, haftada 3-7 gün, 30 saniye dakika, %80 MH şiddetinde egzersizi ve aralarda %40-50 kalp atım hızına düşene kadar dinlenmeyi ve bunu 3-5 tekrar olarak uygulamayı tavsiye etmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHIGH INTENSITY INTERVAL TRAININGen_US
dc.title.alternativeYÜKSEK ŞİDDETLİ İNTERVAL ANTRENMANen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster