• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Exploration of Literary Genres Through the Eyes of Pre-Service English Teachers

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Cosgun G.E.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Background/purpose - As teachers of the future, pre-service English teachers' perceptions towards literary genres were crucial as their thoughts and experiences during their teacher training program would be decisive on their use of literature in their future teaching professions. Therefore, the objective of this qualitative explanatory case study is to explore how pre-service English teachers feel about studying various genres of literature in their English literature courses and the challenges they face, and to present suggestions for using literary extracts more efficiently in ELT classrooms. Materials/methods - Twenty-nine pre-service English language teachers participated to the study via answering open-ended questions and participating follow up semi-structured interviews. Results - Results illuminated that pre-service English teachers had certain preferences regarding the specific genres of literature that they read in their literature classes. Moreover, participants also mentioned certain challenges that they faced while reading literature in English. The most pronounced ones were unknown and Old English vocabulary, complex sentences, long texts, historical and cultural elements, and figurative and literary language. Conclusion - It is concluded that literature courses for ELT students need to be tailored for the future needs of English teachers. Copyright © 2022 by the author(s)

Cilt

11

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.22521/edupij.2022.111.2
https://hdl.handle.net/20.500.12450/2955

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: