Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEsra Enes
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:30Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-7599
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeU1qZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/268
dc.description.abstractAraştırmanın amacı hamilelerin giysi satın alma davranışlarının incelenerek üreticilere, tüketici özeliklerini belirtmeye yönelik bir model sunmaktır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırma materyalini; Adana ilinde yaşa yan ve 2009 yılında ilde doğum yapmış olan 37,245 hamile kadın oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi ise mater yalden kademeli örneklem yöntemi ile seçilen 106 hamile kadındır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ilk hamile giysisine hamileler, 6. ve 5. ayında ihtiyaç duymuştur. Hamilelik boyunca alınan ortalama giysi adedi 3-9 adet aralığındadır. Satın aldıkları üst giysilerin boyutlarına ilişkin görüşlerine göre; hamilelerin % 63,2’si göbek genişliğinin “dar” olduğunu ifade etmişlerdir. Hamilelik süresince en çok ihtiyaç duyulan giysi türü üst giysiler; en çok rahat edilen giysi türü alt giysilerdir. Araştırma sonucunda bulgu lara dayanarak geliştirilen hamile giysilerinde tüketici memnuniyetini öne çıkarmaya faydalı olacağı düşünülen bir model önerisi sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to present a model for the manufacturers aimed at specifying consumer characteristics through investigating the behaviors of pregnant women in purchasing clothes. The population of the research conducted the scanning method consists of 37245 pregnant women who live in Adana and gave birth in 2009. Research samples, on the other hand, include 106 pregnant women participants who were selected via multi- stage sampling. For the study, interviews were used as the data collection tool. The results of the study showed that the participant needed their first maternity clothes in their 6th and 5th month. The number of maternity clothes pur- chased during the pregnancy ranged from 3 to 9 items. According to pregnant women’s opinions about the sizes of the shirts they purchased: the clothes had a “tightness” problem for 63.2% of participants in abdominal width. Throughout pregnancy, the pregnant women said the most necessary clothing type was shirts and tops, and the most comfortable ones were pants or skirts. As a result of this research, a sample model based on the findings which is thought to help improve consumer satisfaction about maternity wear has been suggested.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.titleResearch on pregnant women’s clothing shopping behaviors and suggestion of a sample modelen_US
dc.title.alternativeHamilelerin giysi satın alma davranışlarının incelenmesi ve bir model önerisien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalTekstil ve Mühendisen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue91en_US
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster