• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of the Thinking Process of Science Teachers: The Light Absorption Thought Experiment

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Uyar, F. K.
Karamustafaoglu, O.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this research is to investigate the thinking processes of science teachers who are master students in science education regarding the thought experiment designed for the light absorption. For this aim, the phenomenological study method, one of the qualitative research designs, was used. In the study, eight science teachers who were continuing their master were studied by using purposive sampling. Data were collected through interviews on the light absorption thought experiment. Data were collected through face-to-face problem-solving sessions, thinking aloud and backward questioning. From the data, it is seen that the teachers mostly showed secondary effects as establishing a new amount relationship, they carried out thought experiments to conviction, and while they preferred scientific concepts and intuition-based simulations as sources of thinking equally, spatial reasoning-symmetry -compound simulation and experience were preferred equally and less frequently. At the end of the research, it was concluded that the self-efficacy perceptions of the science teachers were high, having a command of the curriculum, having an uneasy mood when solving problems, and having hypothetical thinking skills.

Cilt

18

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.15294/jpfi.v18i2.34243
https://hdl.handle.net/20.500.12450/2503

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2182]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: