Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAhmet Üstün
dc.contributor.authorMüge Yılmaz
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:25Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnprNE5UazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/236
dc.description.abstractDemokrasinin genç kuşaklara öğretilmesinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Aile kurumları, demokrasi, insan hakları, özgürlük, saygı, sevgi ve hoşgörü kavramlarını kazandıran ve bu kavramları pekiştiren kurumlar olmalıdır. Araştırmanın amacı, gençlerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeylerine göre inceleyerek ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 245 öğrenci ise, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Betimsel olan bu çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Değişkenlerin birbirinden bağımsızlığını sınamak için Ki-Kare testi yapılmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşleri aile içi demokrasi kavramının tam olarak uygulanmadığını ortaya çıkarmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe families have the utmost duty in teaching democracy to the younger generations. Families should teach the concepts such as democracy, human rights, freedom, respect love and they should consolidate these concepts. The purpose of this study is to determine the opinions of young people about democracy according in a family relating to their gender and the education level of the parents. The sample of the study contains Education Faculty students of Ondokuz Mayıs University. 245 students selected randomly constitute the sample of the study. The questionnaire technique is used for the descriptive study. The obtained data was evaluated using SPSS packet programme. To determine the variables chi-square test is used. Evaluating the obtained data, it is observed that the opinions of students about democracy in the family is not used properly for the democracy concept in a family.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi ile İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of University Students' Opinions About Democracy in the Family Relating to their Gender and Education Level of their Parentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster