Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlker Kösterelioğlu
dc.contributor.authorRaşit Özen
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:25Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZM01qWTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/232
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın uygulanması ile ilgili hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Araştırma verileri 2010- 2011 eğitim öğretim yılında Bolu ili merkez ve ilçelerine bağlı ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders programını yürüten 235 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırma ile ilgili nicel veriler Kösterelioğlu (2012) tarafından hazırlanan ve geliştirilen “Eğitim İhtiyacı Değerlendirme Anketi” ile elde edilmiştir. Araştırmada toplanan verilerin analizinde anketteki her bir maddenin yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Araştırma ile ilgili nicel verilerin analizi sonucunda sınıf öğretmenlerinin genel olarak ankette sunulan maddelere ilişkin “az ve orta” düzeylerde hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonucunu ortaya çıkarmakla birlikte öğretmenlerin özellikle öğrencilerin bilişsel gelişim özellikleri, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkların belirlenmesi, öğrenme - öğretme sürecinin kazanıma uygun olarak planlanması, kavram ve zihin haritalarının hazırlanması konularında eğitime daha fazla gereksinim duydukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the in-service training (INSET) needs of classroom teachers towards the implementation of Elementary Social Studies Couse Curriculum. The data were collected from 235 teachers teaching Social Studies course at 4th and 5th grades of primary schools located in the city center and provinces of Bolu in 2010-2011 academic year. The quantitative data were collected through “Evaluating Training Needs Analysis Questionnaire” developed by Kösterelioğlu (2012). To analyze the data collected, the percentage and frequency values of each item in the questionnaire was calculated. The analysis of the quantitative data revealed that classroom teachers’ training needs are at less and moderate levels when the items in the questionnaire are concerned. Additionally, it is observed teachers especially need more training on the following areas, as; the cognitive development characteristics of the students, the identification of individual differences among the students, planning the learning – teaching process regarding the objectives, preparation of concept and mind maps.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi öğretim programını uygulamaya yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarıen_US
dc.title.alternativeInservıce traınıng needs of classroom teachers towards the ımplementatıon of socıal studıes currıculumen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage153en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster