• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Meslek yüksekokulu öğrencilerinin okul ve iş yaşamına yönelik görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Esergül Balcı
Türkan Argon
A. Meltem Kösterelioğlu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin okul ve iş yaşantısına yönelik görüşlerini belirlemektir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın evrenini Türkiye’deki devlet üniversitelerine bağlı bütün meslek yüksekokullarında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma, tabakalı örneklem alma ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen Çanakkale, İzmir, Antakya, Bolu, Porsuk, Malatya ve Adıyaman Meslek Yüksek Okullarında öğrenim gören öğrenciler üzerinde yürütülmüştür (n = 2101). Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış anket formu kullanılmıştır. Formların değerlendirilmesinde yüzde ve frekans hesaplamaları yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekildedir: Öğrenciler açıkta kalmama, kısa sürede iş bulma, diploma sahibi olmak gibi nedenlerle okullarını tercih etmiş, buna karşın okullarından memnun değildirler. Eğitim süresi mesleğe hazırlanıp iş hayatına atılmak için yeterli görülmemektedir. İki yıllık eğitim süreci öğrencilerde ortalama ve olumsuz duygular oluşturmaktadır. Öğrenciler eğitimini aldıkları alanda çalışmak istemekle birlikte, aldıkları eğitimi iş bulma açısından yeterli bulmakta ve iş piyasasının değer verdiğine inanmamaktadır. Bu okullarda okumanın sağladığı yararların başında mesleki açıdan gelişim, diploma, kolay iş bulma fırsatı gelmektedir.
 
This study aims to find out the views of vocational college students regarding school and work. The universe of the study consists students studying at vocational colleges connected to the state universities throughout Turkey. By using stratified sampling and random sampling, the study was carried out on students enrolled in Çanakkale, İzmir, Antakya, Bolu, Porsuk, Malatya and Adıyaman Vocational Colleges (n = 2101). Structured interviews were used as data collection tools. In the evaluation process of data collection tools, percentages and frequencies were used. Some of the findings of the study are: The students stated the reasons for attending a vocational college as wanting to have a highe r education but not being able to get into a university, finding a job in short time, and getting a diploma but they also stated their dissatisfaction with schools. The duration of training wasn’t found to be sufficient to get prepared for and start the work life. It was found that 2-year training creates average and negative feelings in students. Although students want to work in the field for which they’re being trained, they feel that the training provided to them at school is not sufficient to find a well-qualified job and the labor market does not find the training provided to them valuable. Some of the advantages of these schools are vocational development opportunities, having a diploma, and finding jobs relatively easier.
 

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi

Cilt

19

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVek1qY3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/229

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: