dc.contributor.author | Gülbin Zeren Nalinci | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:23Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:23Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMU5UWTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/223 | |
dc.description.abstract | Eğitim sürecinde görsel okuryazarlık; bireyin görsel mesaj oluşturma ve yorumlama yeteneklerini zenginleştiren, aynı zamanda öğrencilerin görsel imgeleri kullanarak okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlayan yeni eğitim programlarıyla mümkün olacaktır. Günümüzde düşünme, öğrenme ve imgeler yoluyla kendini ifade edebilme ancak görsel sanatlar yoluyla mümkün olabilecektir. Görsel sanat eğitimi, bireylerin sanat ve kültür alanlarında yetiştirilip, bilinçlendirilme etkinliğidir. Bu eğitim süreci hem teorik hem de uygulamalı çalışmaları içermesinden dolayı yaratıcılığı da önemli ölçüde etkilemektedir. Görsel sanatlar dersi çocuğun ruhsal ve bedensel gelişimini destekleyen önemli araçlardan bir tanesidir. Bu nedenle tüm bireylerin faydalanması gereken bir alandır. Sanat eğitimi, bireylerin sanat ve kültür alanlarında yetiştirilip, bilinçlendirilme etkinliğidir. Teorik ve uygulamalı çalışmalarla verilen sanat eğitimi kimi zaman sadece plastik sanatları, kimi zaman da diğer sanat dallarını da içerisine alır. Sanat eğitimi süreci uygulamalı çalışmaları da içerdiğinden dolayı yaratıcılığı etkilediği bilinmektedir. Çok yönlü verilen bir sanat eğitimi ile dış dünyayı algılaması değişen bireyin, daha yaratıcı, kendine güvenen, üretici, çevresini olumlu yönde değiştirmeye ve yeni biçimler vermeye çalışan biri olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, ilkokul birinci sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinin öğretim programında yer alan kazanımlar analiz edilmektedir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Görsel Sanatlar Eğitimi Öğretim Programına bir bütün olarak bakıldığında, kazanımların kademe öğrencisinin bilişsel ve duyuşsal düzeyine yeterince uygun olmadığı söylenebilir | en_US |
dc.description.abstract | The field of visual literacy is credited with the development of educational programs that enhance students' abilities to interpret and create visual messages, as well as improvement of reading and writing skills through the use of visual imagery. In today's world, expressing one's self with thinking, learning and imageies is only possible with the skills of visual literacy. Visual arts education can be called as “the effort of having people to grow up and make them conscious of art and culture”. As visual arts education also includes practical works, it is known that it has a huge effect on creativity. Visual arts course is an important instrument that supports the child’s psychological and physical development. Art education can be called as “the effort of having people to grow up and make them conscious of art and culture”. Art education, both in theoretical and practical ways, includes plastic arts and sometimes other areas of art. As art education also includes practical works, it is known that it has a huge effect on creativity. It is thought that, as the human being changes his perceptions on the external world by the help of art education; he/she becomes more creative, more self-confident, productive and willing to have positive effect upon his social environment. In this study, goals of the visual arts education for first graders in primary schools have been analyzed. In this qualitative study, document analyze technique has been used. If we look to the curriculum for the visual arts education course as a meaningful whole, we can say that goals aren’t suitable for the students’ cognitive and effective levels | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | İLKOKUL BİRİNCİ SINIF GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ | en_US |
dc.title.alternative | THE EVALUATION OF THE CURRICULUM FOR THE VISUAL ARTS EDUCATION COURSE AT PRIMARY SCHOOL | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1123 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1130 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |