• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitim fakültesi ve formasyon eğitimi alan fen- edebiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2013

Yazar

Ahmet Üstün
Elife Kılıç Doğan
Türkan Erdem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Türkiye’de öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulan kurumlar 158 yıl öncesine dayanmaktadır. Cumhuriyetin sonrasında ise ihtiyaca yönelik olarak farklı uygulamalar ile öğretmen yetiştirmeye yönelik kurumlar eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmiştir. Günümüzde öğretmenler eğitim fakültelerinde 4 yıllık yüksek öğretim programlarında eğitim verilerek yetiştirilmektedir. Ayrıca öğretmen istihdamlarında ihtiyaca yönelik olarak açılmış formasyon programlarında eğitim almış Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerine de olanak tanınmaktadır. Öğretmenlik, gelecek nesillerin iyi bir şekilde yetiştirilmesi bakımından kuşkusuz önemli bir meslektir ve bu nedenle öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutumları da önem taşımaktadır. Son yıllarda öğretmen atama kriterlerine yönelik tartışılan konulardan biri de formasyon eğitimi alan adayların öğretmen olarak atanmalarıdır. Bu araştırmada, güncelliğini koruyan bu konuya ilişkin öğretmen adaylarının mesleklerine yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırma grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden toplam 240 ve aynı üniversiteden formasyon eğitimi alan 71 öğrenci olmak üzere toplam 311 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Üstüner’in (2006), “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlar” ölçeği uygulanmıştır. Elde Edilen veriler SPSS 15.0 paket programında analiz edilip yorumlanmıştır. Bulgulara göre eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyete ve bölümlere göre öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklılık göstermediği ve formasyon eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının eğitim fakültesi öğrencilerine göre daha olumlu olduğu görülmektedir. Elde edilen verilere göre bulgular tartışılmıştır.
 
Institutions which were established to train teachers in Turkey date back 158 years. After the foundation of the Republic, different applications for needs and institutions to train teacher have continued their educational activities. Today, teachers are being trained at faculties of education by being given 4-year higher education programs. In addition, students of the Faculty of Science who have been trained with the formation programs opened for the need have opportunity to be employed as a teacher. Teaching is undoubtedly an important occupation to train the future generations well and therefore attitudes of candidate teachers is of importance towards their profession. In recent years, one of the challenges in the teachers’ assignment criteria is the appointment of the candidates as a teacher who has taken formation training. In this study, teachers' attitudes towards their profession which is up to date on this issue have been examined. There are 240 students form education faculty of Amasya University and 71 students having formation education in the same university in study group. “Attitudes towards Teacher Profession Scale” (Üstüner, 2006) was used for showing students’ attitudes to teacher profession. Findings were commented with SPPS 15.0 package program. According to the findings, it is visualised that attitudes of the students in the Faculty of Education show no differences towards the teaching profession accordingly with their gender and departments and attitudes of the students who have had formation education appear to be more positive towards the teaching profession than the students in the Faculty of Education. The findings are discussed according to the data obtained.
 

Kaynak

Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi

Cilt

8

Sayı

15

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE5qVTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/220

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: