Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOktay Aslan
dc.contributor.authorŞafak Sağır Uluçınar
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:20Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM05qSXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/199
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini belirlemek ve cinsiyet, öğretim türü, sınıf, okuduğu bölümü seçme nedeni, mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumu gibi çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın verileri 2009–2010 akademik yılı bahar döneminde Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören farklı sınıf düzeylerinden toplam 327 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi istatistikler kullanılmıştır. Veri analizleri sonucunda kız ve erkek öğretmen adaylarının toplam problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, aceleci yaklaşımda kız ve erkekler arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Sınıf düzeyine ve okuduğu bölümü tercih etme nedenine göre öğretmen adaylarının problem çözme becerileri karşılaştırıldığında problem çözme becerisi ortalamaları arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumuna göre ise öğretmen adaylarının problem çözme becerileri arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.en_US
dc.description.abstractINTRODUCTION Increasing complexity of and rapidly changing environment in our society, educating individuals who have a balanced personality depends on first to recognize their problems and the support provided for them. Problem solving is a process that requires a number of efforts to achieve a certain goal to eliminate encountered difficulties. The individuals who have gained problem solving skills can overcome all kinds of problems faced by the individual whether they are simple or complex. In constructing new syllabus, the development of problem solving skills is aimed for a more rational thinking and decision- making processes instead of classic course. The experiences of students which they have learned as trying, experiencing, seeing, feeling, transferring these experiences to their lives make the time period of solution of many problems faced by students in other periods in their lives shorter and more enjoyable. PURPOSE OF THE STUDY This study was aimed at determining of science and technology teacher candidates’ problem solving skills, and examining if their problem solving skills change in total and various sub-dimensions, or not.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmen adaylarının problem çözme becerilerien_US
dc.title.alternativeScience and technology teacher candidates’ problem solving skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster