dc.contributor.advisor | Orbay, Keziban | |
dc.contributor.author | Aydemir, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:31Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77Lcn9zXkaK4mNFCjjufNpgXfVst2x_tNtrNUpTVZyvYRl | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_sySrlZVz9oVhk2g8EYamztgGqw_Hry_nJs8FbDUS3ny | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1992 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, "Geometri öğrenme alanıyla" ilişkili olarak SSCI'da (1975-2020) ve ESCI'da (2015-2020) dizinlenen makaleleri bibliyometrik analiz yöntemiyle incelemektir. Yapılan Web of Science veri tabanındaki tarama sonucunda, geometri öğrenme alanıyla ilişkili SSCI kapsamında 72 makaleye ve ESCI kapsamında ise 37 makaleye ulaşılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen 109 makalenin menşei olan ülke, yayınlanma yılı, kullanılan anahtar kelimeler, ortalama yazar sayısı, yazım dili, dergi çeyreklik dilimleri (Q), araştırma yöntemleri, örneklem/çalışma grubu, gibi değişkenler açısından incelenerek bibliyometrik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre SSCI ve ESCI kapsamında yıllara bağlı olarak geometri öğrenme alanına ilişkin makalelerin zaman içerisinde düzenli olarak arttığı, SSCI kapsamında en fazla makalenin Amerika Birleşik Devletleri adresli iken ESCI kapsamında ise İtalya adresli yapıldığı, SSCI'da geometri eğitimi makalelerinin en fazla 2020 yılında yayınlanırken ESCI'da 2017 yılında yayınlandığı tespit edilmiştir. SSCI'da bulunan geometri eğitimi makalelerinde en fazla nicel araştırma yöntemleri tercih edilirken ESCI kapsamındaki geometri eğitimi makalelerinde nitel araştırma yöntemleri tercih edilmiştir. Her iki kapsamda bulunan makalelerde de en fazla öğrencilerle çalışmalar yürütüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Geometri öğrenme alanına ilişkin bu çalışma içerisinde tartışılacak diğer bulgular dünya çapında geometri eğitiminin yerini görmek açısından önem arz etmektedir. Araştırma sonucunda kendisinden sonra gelecek olan çalışmalar için makalelerin dışındaki bilimsel yayınlarda (tez, kitap, bildiri vb.) geometri eğitimi alanında bibliyometrik analizler yapılarak çalışma kapsamının genişletilebileceği, çalışmalarda veri tabanı platformlarının arttırılabileceği, makalelerde bibliyometrik analiz yönteminin bir türü olan atıf analizinin yapılabileceği gibi birtakım öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the articles indexed in SSCI (1975-2020) and ESCI (2015-2020) in relation to the "Geometry learning area" with bibliometric analysis method. As a result of the research in the Web of Science database, 72 articles within the scope of SSCI related to the geometry learning field and 37 articles within the scope of ESCI were reached. The 109 articles included in terms of variables such as the country of origin, publication, the keywords used, the average number of authors, the language of writing and the journal quarterly (Q), research methods, sample/study group and a bibliometric analysis was made. According to the findings obtained as a result of the research, the articles on geometry learning within the scope of SSCI and ESCI have increased regularly over time depending on the years, the highest number of articles within the scope of SSCI have been addressed to the United States, while within the scope of ESCI the articles on geometry education have been addressed to Italy at most. While it was published in 2020, it was determined that it was published in ESCI in 2017. While quantitative research methods were preferred the most in geometry education articles in SSCI, qualitative research methods were preferred in geometry education articles within the scope of ESCI. In the articles in both scopes, it was concluded that the most studies were carried out with students. Other findings that will be discussed in this study on the field of geometry learning are important in terms of seeing the place of geometry education worldwide. As a result of the research, some suggestions can be made such as expanding the scope of the study by making bibliometric analyzes in the field of geometry education in scientific publications (theses, books, papers etc.) other than the articles, for the studies that will follow, such as increasing the database platforms in the studies, citation analysis, which is a type of bibliometric analysis method, in the articles developed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Geometri eğitimi üzerine yayınlanan makalelerin WoS Veri Tabanına dayalı bibliyometrik analizi | en_US |
dc.title.alternative | Bibliometric analysis based on WoS Database of articles published on geometry education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 683012 | en_US |
dc.institutionauthor | Aydemir, Gizem | |