dc.contributor.author | Ahmet Bacanak | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:20Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMk9UTTNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/198 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin girişimcilik becerileri üzerine etkisine dair fen ve teknoloji öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada olgu bilim yöntemi kullanılmış ve veriler 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Amasya ilinde görev yapmakta olan 5 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında elde veriler NVIVO 9 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin, girişimcilik kavramı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, dolayısıyla öğrencilerine girişimcilik becerisi kazandırma konusunda farklı anlayış ve uygulamalara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinin girişimcilik becerisini geliştirmede etkili olacağı yönünde ortak görüşe sahip oldukları tespit edilmiştir. Çalışma sonunda, öğretmenlere girişimcilik becerisi ile ilgili ortak bir anlayış geliştirilmesi adına zümre toplantılarının daha işlevsel hale getirilmesi ve olumlu uygulamaların yaygınlaştırılması için gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the views of science and technology teachers about the effects of 6th, 7th and 8th grade science and technology courses on students’ entrepreneurship skills. In the study, phenomenographic method was used and data were collected through a semi-structured interview method with 8 questions. 5 science and technology teachers, who were working in the province of Amasya, participated in this research. The obtained data were analyzed with the NVIVO 9 software. Based on data analysis, it was concluded that teachers did not have enough knowledge about entrepreneurship concept, so that they had different understanding and practices to gain their students the entrepreneurial skills. However, it was identified that teachers having a common vision about student-centered teaching methods and techniques were effective in developing entrepreneurial skills. At the end of the study, to develop a collective mentality about entrepreneurship skills, it was recommended to the teachers that class meetings should be made more functional and more studies should be required for the dissemination of good practices. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji dersinin öğrencilerde girişimcilik becerisinin gelişimine etkisi üzerine öğretmen görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Teachers’ views about science and technology lesson effects on the development of students’ entrepreneurship skills | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 609 | en_US |
dc.identifier.endpage | 629 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |