Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaramustafaoğlu, Orhan
dc.contributor.authorKılıç, Muhammed Furkan
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:30Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QtvZw1oY_1vmCvKAaytTjdeLpZrfe637s84g0viBqViz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1985
dc.description.abstractÇevrim içi eğitim, son yıllarda teknolojik araç ve gereçlerin eğitim materyali olarak kullanımının artması ile son derece önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebepten ötürü bu çalışmanın amacı, özellikle eğitim araştırmalarında çevrim içi konu alanının incelenerek bibliyometrik profilini ortaya koymaktır. Bu amaç dikkate alınarak bir veri tabanında bulunan bilimsel çalışmalar inceleneceği için gerçekleştirilen araştırmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalar Web of Science veri tabanında; Social Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index ve Arts And Humanities Index'te yer alan eğitim araştırmalarında çevrim içi konulu yayınlardan oluşmuştur. Bu ölçütlere uygun toplam 2734 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırma problemleri gereği bu çalışmaların içerisinde yer alan açık erişim özelliğine sahip 956 çalışma da ayrıca incelemeye tabi tutulmuştur. Açık erişim özelliğine sahip çalışmalar arşivlenirken yaşanan veri kaybı neticesinde 4 çalışma incelemeye alınamamıştır. Elde edilen verilerin analiz edilme sürecinde bibliyometrik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Kullanılan bibliyometrik analiz yöntemleri; atıf analizi, bibliyometrik haritalama ve içerik analizi yöntemleridir. 2734 çalışma analiz edilirken bu çalışmaların yıllara ve atıf sayısına göre dağılımı, çalışmaların yayınlandığı dergilerin hangi çeyreklikte yer aldığı, yazar sayıları, alanda öne çıkan kurumlar, Türkiye adresli yayınlarda ülke iş birliği, yazar iş birliği ve anahtar kelimelerin kullanımı dikkate alınmıştır. Açık erişim özelliği bulunan 952 çalışma analiz edilirken ise konu alanı, araştırma yöntemi, örneklem veya çalışma grubu, veri toplama araç ve teknikleri ve veri analiz yöntemleri dikkate alınmıştır. Yapılan analizler neticesinde son yıllarda çevrim içi konulu çalışmaların sayısında ve bu çalışmalara yapılan atıfların sayısında artış olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra incelenen çalışmalar içerisinde iki yazarlı çalışmaların yoğunlukta olduğu ve çok yazarlı çalışmaların sayısının ise oldukça az olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. İncelenen çalışmalarda yazarların kurumları irdelendiğinde en çok öne çıkan üniversitelerin "Open University" ya da Türkiye'de karşılığı "Açık Öğretim Üniversiteleri" olduğu saptanmıştır. Bu çalışmalarda en çok kullanılan anahtar kelimenin ise "online learning" anahtar kelimesi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. İncelenen açık erişimli çalışmaların sadece eğitim öğretim konu alanına yönelik olmadığı aynı zamanda alan eğitimine yönelik çalışmaların olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra incelenen çalışmalar arasında araştırma yöntemi belirtilmemiş çalışmaların sayısının çok fazla olduğu, bu çalışmalarda örneklem veya çalışma grubu olarak büyük oranda çevrim içi kurs öğrencilerinin tercih edildiği bulgularına da ulaşılmıştır. Yayın ve atıf sayısına yönelik bulgular değerlendirildiğinde çevrim içi konulu çalışmaların yer aldığı alanın genç ve yeni gelişim gösteren bir alan olduğu sonucuna varılmıştır. Bunun yanı sıra ulusal hakemli dergilerin belirli bir formata bağlı kalarak çalışmaları değerlendirdiği ancak uluslararası dergilerde bu durumun incelenen çalışmalar için geçerli olmadığı belirlenmiştir. Açık erişimli çalışmalarda araştırma yöntemine yönelik yapılan inceleme neticesinde araştırma yönteminin belirtilmediği çalışmaların sayısının bu kadar fazla olmasının bu çalışmaya özel bir durum olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractOnline education is an extremely important concept with the increase in the use of technological tools and equipment as educational materials in recent years. For this reason, the aim of this study is to present a bibliometric profile by examining the online subject area, especially in Educational Research. Since scientific studies in a database will be examined taking into account this purpose, the method of document review was used in the research carried out. Studies examined within the scope of the research in the Web of Science database; Social Citation Index Expanded consists of online publications in educational research included in the Social Sciences Citation Index and the Arts and Humanities Index. A total of 2734 studies have been reached in accordance with these criteria. As a result of research problems, 956 studies with open access feature included in these studies were also examined. 4 studies could not be examined as a result of data loss while archiving studies with open access feature. Bibliometric analysis methods were used in the process of analyzing the obtained data. Bibliometric analysis methods used are citation analysis, bibliometric mapping and content analysis methods. 2734 the distribution of these studies by year and number of citations, in which quarter the journals in which the studies were published, the number of authors, the leading institutions in the field, the country cooperation in Turkey-address publications, the author cooperation and the use of keywords were taken into account when analyzing the studies. 952 studies with open access feature were analyzed, while the subject area, research method, sample or working group, data collection tools and techniques and data analysis methods were taken into account. As a result of the analysis, it has been determined that there has been an increase in the number of online studies and the number of references to these studies in recent years. In addition, within the studies studied, it was found that two-author studies were intensive, and the number of multi-author studies was quite small. In the studies examined, it was determined that the universities that stand out most when the authors ' institutions are examined are "Open University" or its equivalent in Turkey is "open teaching universities". In these studies, it was found that the most commonly used keyword is the keyword "online learning". It has been determined that the open access studies examined are not only aimed at the subject area of education, but also at the field education. In addition, among the studies studied, it was also found that the number of studies in which the research method was not specified was too large, and in these studies, largely online course students were preferred as a sample or study group Dec. When evaluating the results for the number of publications and citations, it was concluded that the field in which online studies are located is a young and newly developed area. In addition, it has been determined that national peer-reviewed journals evaluate studies by adhering to a certain format, but in international journals this does not apply to studies studied. As a result of the examination of the research method in open access studies, it was concluded that the number of studies in which the research method is not specified is a special case for this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim araştırmalarında çevrim içi konulu makaleler: Bibliyometrik incelemeen_US
dc.title.alternativeOnline articles in educational research: Bibliometric reviewen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid694739en_US
dc.institutionauthorKılıç, Muhammed Furkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster