Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKürkçü, Recep
dc.contributor.authorAğca, Güven
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:26Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QoZPzUgpx6pJnJpkCzuv-jpDWc49rzAQiDDiN0Pv_6bR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1965
dc.description.abstractGüven AĞCA Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans, Haziran /2019 Danışman: Prof. Dr. Recep KÜRKÇÜ Yaşam kalitesi kavramı genel olarak kişinin yaşam oluşumlarına duygusal tepkilerini, eğilimini, iş ve kişisel ilişkilerden memnuniyetini yerine getirmesini ifade eder. Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerinin yaşam kalitesine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Tokat İli genelindeki 36 orta öğretim kurumu bünyesinde çalışan toplam 541 öğretmen üzerinde anket uygulanmış, öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerinin yaşam kalitesine olası etkileri araştırılmıştır. Katılımcılara, 7 sorudan oluşan sosyo-demografik bir anketin yanısıra yine 7 sorudan oluşan ve kişilerin fiziksel aktivite düzeylerini ölçmeyi amaçlayan "Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (Kısa Form)" ve 36 sorudan oluşan ve kişilerin yaşam kalitelerini ölçmeyi amaçlayan "SF-36 Yaşam Kalitesi Ölçeği", yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Yapılan analizler neticesinde; Toplam MET- (dk/hafta) ortalaması, erkeklerde kadınlara göre, öğretmenlerde idarecilere göre ve vücut kitle indeksi şişman olanlarda normal olanlara göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olarak bulunmuştur. Yaş arttıkça Vücut Ağrısı (VA), Mental Sağlık (MS), Emosyonel Rol Kısıtlılığı (ER) ve Canlılık/Vitalite (CV) skorlarının da istatistiksel olarak anlamlı derecede arttığı, VKİ düzeyi 25-39,99 (Şişman) olanlarda Fiziksel Rol Kısıtlılığı (FR), Mental Sağlık (MS), Emosyonel Rol Kısıtlılığı (ER) ve Canlılık / Enerji / Vitalite/ (CV) değerlerinin istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin (özellikle kadın öğretmenlerin) fiziksel aktivite düzeylerinin arttırılması ve sonuçlarının değerlendirilmesine yönelik bilgilendirici seminer ve programlar düzenlenmeli, fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik imkânlar (yer, zaman vb.) geliştirilmeli,geleceknesillerinrolmodeliolanöğretmenlerbukonudateşvikedilmelidir.en_US
dc.description.abstractABSTRACT POSSIBLE EFFECT OF PHYSICAL ACTIVITY LEVELS OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS ON THE QUALITY OF LIFE Güven AĞCA Amasya University, Institute of Health Sciences Department of Physical Education and Sport, M.A., June / 2019 Supervisor: Prof. Dr. Recep KÜRKÇÜ The concept of quality of life generally refers to the person's emotional reactions and tendency to life formations, their fulfillment of satisfaction with their work and personal relationships. In this study, it is aimed to investigate the effect of physical activity levels of secondary school teachers on their quality of life. For this purpose, a total of 541 teachers working in 36 secondary schools in Tokat province have been surveyed and the possible effect of physical activity levels of teachers on quality of life has been investigated. In addition to a socio-demographic questionnaire consisting of 7 questions, the "International Physical Activity Questionnaire (Short Form) itel, which consists of 7 questions and aims to measure the physical activity levels of the individuals, and the "SF-36 Quality of Life Scale", which consists of 36 questions and aims to measure the quality of life of the individuals have been applied to the participants using the face-to-face interview technique. As a result of the analysis, total mean of MET (Metabolic Equivalent Minutes; week/mins) has been found to be statistically significantly higher in men than in women, in teachers than in administrators, in those with a BMI value described as fat than in normal individuals. As age progresses, it has been determined that scores of Body Pain (BP), Mental Health (MH), Emotional Role Restriction (ER), and vitality/energy (VE) increased in a statistically significant way, and that values of Physical Role Restriction (PR), Mental Health (MH), Emotional Role Restriction (ER) and Vitality/Energy (VE) significantly higher in those with a BMI value of 25-39.99 (fat). Informative seminars and programs should be organized to increase the physical activity levels of teachers (especially of female teachers) and to evaluate their results. Opportunities (place, time etc.) to increase physical activity should be offered; teachers, role models of the new generation, should be encouraged in this respect.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYaşam Kalitesi.en_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectQuality of Lifeen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeylerinin yaşam kalitesine olası etkilerien_US
dc.title.alternativePossible effect of physical activity levels of secondary school teachers on the quality of lifeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid690202en_US
dc.institutionauthorAğca, Güven


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster