Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSümeyra Bilecik
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:19Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-0671
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZek1EWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/193
dc.description.abstractDünya üzerindeki tüm dinler ilâhi öğretilerini kutsal metinlere dayandırmaktadır. İnsanın mensup olduğu dine ait temel kanunları, hüküm ve yargıları uygun biçimde benimseyip uygulamaya aktarması ancak bu metinleri doğru anlayabilmesiyle mümkündür. Bunun yanında bir dine intisap etmiş kişi, dini, asıl kaynağından öğrenebilmek için muhakkak dini metinlerle iç içe olmak durumundadır. Kutsal metinler, her din için yapısal ve içeriksel farklılıklar gösterse de hepsinin ortak özelliği, kendine has bir üslubu olmasının yanında hitap ettiği kitlenin belirli yaşlarla sınırlandırılmasıdır. Günümüzde hem Batı hem de İslam coğrafyalarında, ahlaki ve sosyal yozlaşmanın da etkisiyle dine dönüş hareketi başlamıştır. Bu doğrultuda din eğitimine verilen önemin artmasıyla kutsal metinlerin dili ve anlaşılabilirliği gündeme gelmiştir. Bu çalışmalar çerçevesinde, çocukları dinin kaynağıyla erken yaşlarda muhatap kılmak, dini öğretileri daha net ve Tanrısal ifadelerle anlamalarını sağlamak gayesiyle, vahyin çocukların algı düzeyine uygun hâle getirilmesi hedeflenmiştir. Bu noktadan hareketle çalışmamızda Hıristiyan din eğitimcileri tarafından ‘Çocuk İncilleri’ temasıyla hazırlanmış yayınlar, içerik, üslup, resimlemeler, oyun ve etkinlikler kapsamında incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda İncil ayetlerinin çocuğun algı düzeyine uygun hâle getirilerek verildiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractAll religions are based on divine doctrines from sacred texts. The basic laws of human beings belong to religion, adoptedand implemented in accordance with the terms and judgments, only if it is possible to understand these texts correctly. In addition, people who became believers, have to engage with revelation in order to learn religious doctrines. Sacred texts of every religion differ from others in terms of structure and content. The common points of these texts are that they stick to a certain literary style and that their target group is not of limited age. Nowadays, in both Western and Islamic world, with the increase of moral decline and social corruption, people began the return to religion. With the increasing importance of religious education, the access to and understanding of sacred texts have been in the focus of debates. Within this framework, material is addressed to children at an early age to make the source of religion and religious teachings provide a clearer understanding of the purpose and divine expressions, aimed to make the revelation of children according to the level of perception. In this study, the Christian religion in this direction by educators ‘Children’s Bibles’ publications prepared under the theme, content, style, illustrations, games, and activities were evaluated.. A survey of the verses of the Bibleas been concluded reviewing what is given for the child according to the level of perception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleBir din eğitimi materyali olarak çocuk incillerien_US
dc.title.alternativeChildren’s bibles as a religious educational materialen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarife Dini Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster