Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMayadağlı, Hüsniye
dc.contributor.authorAtalar, Ünzile Betül Karadayı
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:21Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVmriK1hkBhKFugcIIOuASLuMuPoRln0ocNDGtudjDMXz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1932
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi açısından incelemektir. Bu nedenle araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sakarya ili Hendek ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 18 ortaokulun 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise çeşitli sosyo ekonomik çevrelerden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 264 öğrenci oluştumaktadır. Araştırmada, Haykır (2012) tarafından geliştirilen ve 20 sorudan oluşan "Okuduğunu Anlama Başarı Testi" veri toplama aracı olarak belirlenmiş ve ayrıca araştırmanın yapıldığı okullardan alınan öğrencilerin "Dönem Sonu Ağırlıklı Not Ortalaması" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Spearman Korelasyon Analizi yapılmış alt problemlerin çözümlenmesinde Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ile Akademik başarısı arasında orta düzeyde, anlamlı bir ilişki olduğu (r=,536); öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, öğrencilerin akademik başarısının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; öğrencilerin anne eğitim düzeyine göre akademik başarılarının anlamlı bir farklılık gösterdiği, öğrencilerin baba eğitim durumuna göre akademik başarılarının anlamlı bir farklılık gösterdiği; öğrencilerin anne eğitim düzeyine göre okuduğunu anlama becerisinin anlamlı bir farklılık göstermediği, öğrencilerin baba eğitim düzeyine göre okuduğunu anlama becerisinin anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgulara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine how reading comprehension skills among 6th grade secondary school students affect academic success and their relation to gender, mother's level of education and father's level of education. For this reason relational screening model has been used in the study. The population of the study are the 6th grade students in the 18 secondary schools run by the Ministry of Education in the district of Hendek, province of Sakarya. 264 students from various socio-economic backgrounds selected using random sampling method make up the samples of the study. A reading comprehension achievement test developed by Haykır (2012) and comprised of 20 questions has been designated as the data collection tool. Additionally, students' end of term cumulative grade point average taken from the schools the study was carried out was used. SPSS 16.0 software package has been used in the analysis of the data. Spearman correlation analysis has been carried out to identify the correlation between students' reading comprehension skills and their level of academic success, Mann Whitney U and Kruskall Wallis H tests have been applied in the analysis of the sub problems. The results of the research show; a moderate degree of significant correlation(r=,536) between students' reading comprehension skills and their level of academic success, a significant variation in reading comprehension skills between genders, a significant variation in student's academic success relative to mother's level of education, a significant variation in student's academic success relative to father's level of education, no significant variation in students' reading comprehension skills relative to mother's level of education, a significant variation in students' reading comprehension skills relative to father's level of education In the study, various suggestions have been made in consideration of the findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectKruskal-Wallis Testien_US
dc.subjectKruskal-Wallis Testen_US
dc.subjectOkuma-anlamaen_US
dc.subjectReading-comprehensionen_US
dc.subjectOkuma-anlama becerisien_US
dc.subjectReading-comprehending skillen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluation Onaylandıen_US
dc.titleOrtaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relation between 6th grade secondary school students' reading skills and their academic successen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid543717en_US
dc.institutionauthorAtalar, Ünzile Betül Karadayı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster