Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayar, Adem
dc.contributor.authorZengin, Arif
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:19Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:19Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggykWMQYnkXYYIsCbCeA55C-AfZe-Ptg4FWHTI2dLOnwC
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1921
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okullarda görev yapan öğretmenler arasında meydana gelen gruplaşmaların, okul yönetim sürecine, öğrenci başarısına, okul iklimine ve okul kültürüne yansımasını derinlemesine incelenmektir. Okullarda görev yapan öğretmenler arasındaki gruplaşmaların nedenlerini ortaya koymak, gruplaşma nedenlerine çözüm önerileri getirmek ve öğretmenlerimizin işbirliği içinde görev yapmalarını sağlayarak okullarımızdaki başarıyı artırmak hedefiyle bu çalışma yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Yapılan çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden olgubilim deseni çerçevesinde düzenlenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemiyle tespit edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2021/2022 eğitim öğretim döneminde Amasya ili Merkez ilçesinde görev yapan ve sınıf öğretmenliği, matematik öğretmenliği, Okul Öncesi öğretmenliği, İngilizce öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği, Teknoloji Tasarım öğretmenliği, Bilişim Teknolojileri öğretmenliği, Fen ve Teknoloji öğretmenliği, Görsel Sanatlar öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği ve Beden Eğitimi öğretmenliği branşlarından oluşan 20 yönetici ve öğretmen grubundan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 18 maddelik açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Covid-19 hastalığının insanlar arasında çok çabuk yayılan bir hastalık olduğu ve özelikle insanların birbirleriyle yakın mesafe ve temas halinde oldukları zaman hastalığın çok çabuk yayıldığı bilindiğinden dolayı katılımcılarla yakın mesafe ve temas olmaması için görüşmeler telefon veya zoom programları yoluyla yapılmış ve veriler bu yöntemlerle toplanmıştır. Katılımcıların görüşme sorularına samimi ve içten bir şekilde cevap vermeleri istenmiştir. Her bir görüşme ortalama 45-60 dakika aralığında sürmüştür. Yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda veriler analiz edildiğinde katılımcılar öncelikle gruplaşma kavramını; aynı düşünceye sahip olma, küçük topluluklar, ayrışma ve grup olma, menfaat ilişkisi ve ortak paydada buluşma olarak ifade etmişlerdir. Araştırma sonucunda katılımcılar öğretmenler arasındaki gruplaşma nedenlerini; cinsiyet, sendikalar, öğretmenlerin dünya görüşleri, branş farklılığı, okul kültürünün oluşmaması ve ortak öğrenciler şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar öğretmenler arasındaki gruplaşmaların eğitime etkilerini; eğitim-öğretimde engellerin ortaya çıkması, okul başarısının düşmesi, iletişim problemlerinin meydana gelmesi ve öğretmen ayrışmalarının ortaya çıkması şeklinde ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler; öğretmenler arasındaki gruplaşmaların olumsuz etkilerini en aza indirmek için ise; öğretmenler arasında sosyal etkinlikler düzenlenmeli, okulda iletişim bağı güçlendirilmeli, okul yönetimi tarafsız olmalı, okul kültürü oluşturulmalı, öğretmenlerde meslek bilinci oluşturulmalı ve okulda disiplin sağlanılmalı şeklinde önerilerde bulunmuşlardır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine deeply the reflection of the groupings among the teachers working in the schools on the school management process, student success, school climate and school culture. This study was carried out with the aim of revealing the reasons for the groupings among the teachers working in the schools, suggesting solutions to the causes of the grouping, and increasing the success in our schools by enabling our teachers to work in cooperation. The research was carried out in the scope of qualitative research method. The study was organized within the framework of the phenomenology pattern, one of the qualitative research method patterns. The study group of this research was determined by purposive sampling method. The study group of the research consists of 20 administrators and teachers, involved classroom teacher, mathematics teacher, pre-school teacher, English teacher, Turkish teacher, Technology Design teacher, Information Technologies teacher, Science and Technology teacher, Visual Arts teacher, who work in the central district of Amasya province in the 2021/2022 academic year. A semi-structured interview form consisting of 18 open-ended questions was used as a data collection tool in the research. Since it is known that the Covid-19 is a disease that spreads very quickly among people, especially when people are in close distance and contact with each other, interviews were made via telephone or zoom programs to avoid close distance and contact with the participants, and the data were collected by these methods. Participants were asked to answer the interview questions candidly and sincerely. Each interview lasted an average of 45-60 minutes. The data obtained as a result of the studies were analyzed from a descriptive point of view. When the data were analyzed as a result of the research, the participants firstly defined the concept of grouping as having the same idea, small communities, separation and being a group, interest relationship and meeting on a common ground. As a result of the research, the participants explained the reasons for grouping among the teachers as gender, unions, teachers' worldviews, branch differences, lack of school culture and common students. They expressed the effects of groupings among teachers on education as the emergence of obstacles in education, the decrease in school success, the occurrence of communication problems and the emergence of teacher separations. In order to minimize the negative effects of groupings among teachers, the teachers participating in the research suggested that social activities should be organized among teachers, communication ties should be strengthened at school, school management should be neutral, school culture should be created, professional awareness should be created in teachers and discipline should be provided at school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda görev yapan öğretmenlerin gruplaşmalarının okul yönetim sürecine getirdiği yansımalaren_US
dc.title.alternativeReflections of grouping of teachers working in schools on the school management processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid709510en_US
dc.institutionauthorZengin, Arif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster