Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYetim, Hale
dc.contributor.authorÇelik, Yusuf
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:18Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkRZjb9Ni0kbCMgx6cSKnKVOoI51zFhCdxsRiosz4x0OQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1910
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine yönelik tutumları, müzik öğretimi öz yeterlilik algıları ve müzik yeteneği öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca müzik öğretimine yönelik tutum ve müzik öğretimi öz yeterlilik algılarının alt faktörleri ve müzik yeteneği öz yeterlik algıları cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri, geldikleri bölge, aile gelir düzeyleri, baba eğitim düzeyi ve baba mesleği gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımına dayalı betimsel yaklaşımın uygulandığı bu çalışma ilişkisel tarama modeline göre ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencileri, örneklemini ise 326 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak müzik öğretimine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla Şeker ve Saygı (2013) tarafından geliştirilen "Müzik Öğretimine İlişkin Tutum Ölçeği", müzik öğretimi öz yeterlilik düzeylerini belirlemek amacıyla Afacan (2008) tarafından geliştirilen "Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği" ve müzik yeteneği öz yeterliklerini belirlemek amacıyla Özmenteş ve Özmenteş (2008a) tarafından geliştirilen "Müzik Yeteneğine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18,0 programı ile betimsel istatistik yöntemleri, t testi, One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir. Yapılan bu araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumlarında alt faktörleri de dikkate alındığında müzik öğretimine önem verme ile cinsiyet, yaş, geldikleri bölge, aile gelir düzeyi, baba mesleği değişkenleri arasında herhangi bir anlamlı farklılık bulunmazken; öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve baba eğitimi açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Müzik dersine ilişkin duygu ve düşünceler alt faktörü ile cinsiyet, yaş, geldikleri bölge, aile gelir düzeyleri, baba eğitimi ve baba mesleği açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunmazken; öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Müzik öğretimine ilişkin akademik çalışmalar yapmak alt faktörü ile cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, geldikleri bölge, aile gelir düzeyi, baba eğitimi ve baba mesleği açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunmazken; yaş açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Müzik öğretimi öz yeterlilik algılarının alt faktörlerinden müzikte bilgi birikimine güven duygusu, müzikte uygulama becerisine güven duyma ve müzikte bilgi ve beceriyi kullanmada istekli olma ve kendine güven duyma alt faktörleri ile cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, geldikleri bölge, aile gelir düzeyi, baba eğitimi ve baba mesleği açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunmamıştır. Müzikte teorik bilgiyi yaşam becerisine dönüştürme alt faktörü ile cinsiyet, yaş, geldikleri bölge, aile gelir düzeyi, baba eğitimi ve baba mesleği açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunmazken; öğrenim gördükleri sınıf düzeyi açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Müzik yeteneği öz yeterlik algıları ile geldikleri bölge, aile gelir düzeyi, baba eğitimi ve baba mesleği açısından herhangi bir anlamlı farklılık bulunmazken; cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri değişkenleri açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Müzik öğretimine yönelik tutum puanları ile müzik öğretimi öz yeterlilik algı puanları arasında ve müzik yeteneği öz yeterlik algı puanları arasında doğrusal yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca müzik öğretimi öz yeterlilik algı puanları ile müzik yeteneği öz yeterlik algı puanları arasında da orta düzeyde ve doğrusal yönlü bir ilişki bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, müziğin öneminin öğrencilere yeteri kadar hissettirilmesi ve ebeveynlerin bu konuda bilinçlendirilmesi için çeşitli çalışmalar yapmak, anlamlı farklılıkların nedenlerini derinlemesine araştırabilme imkanı sunan nitel çalışmalar yapmak gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this reseach is to investigate the relation between the attitutes of prospective class teachers on music teaching, their perceptions of music teaching self-efficiencies and their musical abilities self-efficiencies. Furthermore, the sub-factors of attitutes towards music teaching and the perceptions on music teaching self efficiencies and their music ability self efficiencies are investigated related to the various variables such as gender, age, grade levels, their background, their family income, the academic degree of their fathers and the profession of their fathers. The research was carried out using individual survey model based on the quantitative approach. The universe of the research contains the students attending to class teaching department of Amasya University Education Faculty and the sample consists of 326 prospective class teachers. As a data collection tools, ''Attitute Scale towards Music Teaching'' developed by Şeker and Saygı (2013) was used to determine their attitute on music teaching, '' Music Teaching Self-Efficiency Scale'' developed by Afacan (2008) to find out the their music teaching self efficiency levels and '' Self- Efficiency Scale on Music Ability'' developed by Özmenteş and Özmenteş (2008a) to see their music ability self efficiencies. The obtained data was analysed by using SPSS 18,0 programme, descriptive statistical methods, t test, One Way ANOVA. At the end of the research, there was found no difference between the importance given to the music regarding to the sub factors of the attitutes of prospective teachers towards music teaching and gender, age, their background, family income level, the profession of the father variables whereas there is a meaningful difference related to the the grade level they are attending and the education level of the father. There is no difference between the sub-factors of thoughts towards music course and gender, age, their background, family income level, education level of the father and the profession of the father; but there is a meaningful difference related to the grade level they are attending. There was found no meaningful difference between sub- factor about doing academic studies towards music teaching and gender, grade level they are attending, family income level, education level of the father and profession of the father; however, there is a meaningful difference related to the age variable. There is no meaningful difference between confidence towards music knowledge, confidence on using music in class activities and the desire of using musical ability and knowledge which are the sub factors of music teaching self efficieny perceptions and gender, age, the grade they are attending, their background, family income level, the education level of the father and the profession of the father. There is not meaningful difference between the sub factor of converting the theorical music knowledge into life ability and gender, age, their background, family income level, the education level of the father and the profession of the father whereas there is a meningful difference on the grade level they are attending. There is no meaningful difference between music ability self efficiency perceptions and their background, family income level, education level of the father and the profession of the father but there is a meaningful difference related to the gender, age, the grade they are attending variables. There is a mean level relation between attitute points towards music teaching and the music teaching self efficiency perception points. Moreover, a mean level relation was found between music teaching self efficiency perception points and music ability self efficiency perception points. Related to the results, it is neccessary to explain the importance of the music to the students, to make the parents aware about the issue and to make deeper investigations to find out the meaningful differences using quantitative research method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectMüzik öğretimien_US
dc.subjectMusic learningen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectSchool teachersen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectYeteneken_US
dc.subjectAbilityen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectÖğrenci tutumuen_US
dc.subjectStudent attitude Onaylandıen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları, öz yeterlilik inançları ve müzik yeteneklerine ilişkin öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation between the attitutes of prospective class teachers on teaching music , their self-efficiency beliefs and self efficiencies about their music abilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid503097en_US
dc.institutionauthorÇelik, Yusuf


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster