Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
View/ Open
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Teknoloji hayatımızın her alanında bulunan, yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumdadır. Teknolojinin yaşantımıza yansıdığı alanlardan biride eğitimdir. Robotik eğitimde kullanılan teknolojik alanlardan birisidir. Robotik, robotlar ile inşa etme, programlama ve tasarım süreçlerini içeren teknolojik bir daldır. Robotik ile yapılan eğitimlerde temel amaç aynı olmakla birlikte çeşitli setlerle bu eğitimler gerçekleştirilmektedir. Bu setler içinde sıklıkla kullanılanlardan biri de LEGO setleridir. Bu araştırmadaki amaç; LEGO setleri kullanılarak fen bilimleri dersi kazanımlarına göre gerçekleştirilen robotik lego eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin gözlemlenmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımına ait yöntemlerden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Amasya Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıfta yer alan 6 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem belirlemede nitel araştırmada örneklem belirlemede kullanılan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri uygulama öncesi, ortası ve sonunda yapılan zihin haritaları, robotik eğitim sırasında öğretmen adayları tarafından tutulan günlükler ve uygulamalar sonunda öğretmen adayları ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilmiştir. Tasarım aşamasında; Yeni ürün ortaya koyma öğretmenler adaylarının motivasyonunu artırmış olup sürecin daha verimli geçmesinde etkili olmuştur. Bu aşamada parçaları iyi tanıyıp daha dikkatli olunduğu sürece oluşan robot modellerinde hataların daha aza indiği gözlemlenmiştir. Programlama aşamasında; öğretmen adaylarının biraz daha zorlandığı ve motivasyonun düştüğü gözlemlenmiştir. Öğretmen adaylarının tasarım becerilerinin yanı sıra teknoloji kullanma becerisini de geliştirdiği, yapılan etkinliklerin öğretmen adaylarının günlük motivasyonunu artırdığı, yeni ürünler ortaya çıkarılması kendilerine güvenlerinin artırdığı ve bir şeyleri başarma duygusunun hissedildiği sonucuna ulaşılmıştır. Robotik lego etkinlikleri ile oluşturulan öğrenme ortamlarında öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri altında bulunan öğrenme ve yenilik becerileri alanından yaratıcılık, problem çözme, iletişim, iş birliği gibi alanlara etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Technology has become an indispensable part of our lives in all areas of our life. Education is one of the areas where technology reflects my life. It is one of the technological fields used in robotics education. Robotics is a technological branch involving building, programming and designing with robots. These trainings are carried out with various sets, with the main objective being the same in the trainings made with robotics. LEGO sets are frequently used in these sets. The purpose of this research is; Observation of the effects of robotics training on science teachers' candidates, based on the achievements of science lessons using LEGO sets. In this study case study method was used for qualitative research approach methods. The research was carried out with 6 teacher candidates in the 3rd grade of the Department of Science Education of the Department of Mathematics and Science of Amasya University. An easily accessible case sampling method which can be used to determine the sample in the qualitative research to determine the sample is used. The data of the study were obtained from the unstructured observation form used by the researcher in observing the teacher candidates and from the diaries held by the teacher candidates during the robotic training. At the design stage; The introduction of the new product has increased the motivation of the candidates for the teachers, and it has been observed that the process has become more productive in the past, and at this stage, as the pieces are well known and more careful. During the programming phase; a little more difficult and less motivated. Teacher candidates have developed the skill of using technology as well as the ability to use technology, the activities that have been done have resulted in the increase of daily motivation of the prospective teachers, the increase of confidence in new products and the feeling of feeling something to achieve. It has been concluded that in the learning environments created by robotic activities, prospective teachers influenced areas such as creativity, problem solving, critical thinking, communication and cooperation in the area of learning and innovation skills which are under the 21st century skills.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbqCPsOcAyLWYZodCEbMffPAkFNK4aei2PQUk6sEiHj8khttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1894
Collections
- Tez Koleksiyonu [184]