Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnal, Yavuz
dc.contributor.authorKayhan, Osman
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:11Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmce9vhcp5ZmeH-_e2-QsmPebcw5halEiBdNqpBeUwHRe
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1863
dc.description.abstractEğitim-öğretim süresince öğrencilerin doğru yönlendirilmesi, ileride karşılaşabilecek başarısızlıkların önlenmesi açısından oldukça önemlidir. Zamanında mezun olamayan öğrenciler, genç iş gücünün azalmasının yanı sıra hem aile hem de ülke ekonomisinin olumsuz yönde etkilenmesine neden olabilmektedir. Bu durum zamanında mezun olamayan öğrenciler ile ilgili çalışmaları gerekli kılmaktadır. Öğrenciler ile ilgili eğitsel verilerin analiz edilmesi bu amaca yönelik çalışmalar içerisinde yer almaktadır. Özellikle yükseköğretim kurumlarında her yıl çok sayıda eğitsel verinin biriktiği değerlendirildiğinde, bu verilerin çeşitli yöntemler ile analiz edilmesi daha önemli hale gelmektedir. Bu çalışma kapsamında, Amasya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Çocuk Gelişimi, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, İnternet ve Ağ Teknolojileri, Mekatronik ve Elektrik programlarına 2016-2017 güz döneminde kayıt yaptıran ön lisans öğrencilerinin zamanında mezun olabilme durumlarına ilişkin çıkarımlarda bulunulmaya çalışılmıştır. Tahmin için Karar ağacı, Naive bayes, Destek vektör makinesi, Random forest ve Yapay sinir ağları algoritmaları kullanılmıştır. Algoritmalar ile yapılan analiz sonucunda oluşan sınıflandırma performans ölçütlerine (accuracy, kappa, recall, precision, f-measure) karşılaştırılmalı olarak çalışmada yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractCorrect orientation of students during education is very crucial for preventing future failures. Students who cannot graduate at the time may cause negative impacts on the family and the country's economy as well as the decrease of the young labor force. This situation requires the studies to be held concerning the students who cannot graduate in time. Analyzing the educational data related to the students is included in this kind studies. Considering the accumulation of large number of educational data in higher education institutions, it becomes more important to analyze these data with various methods. In data mining, which is one of the methods used to analyze the data, estimation, classification and clustering methods are benefited. In this study, inferences were tried to be made about whether the students who enrolled to Amasya University Distance Education Child Development, Medical Documentation and Secretariat Associated Degree Programs in 2016-2017 will be able to graduate on time or not. Decision tree, Naive Bayes, Support vector machine, Random forest and Artificial neural networks algorithms are used for estimation. The classification performance criteria (accuracy, kappa, recall, precision, f-measure) which occurs as the result of the analysis with algorithms are included comparatively in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAmasyaen_US
dc.subjectAmasyaen_US
dc.subjectBilgisayar destekli eğitimen_US
dc.subjectComputer assisted educationen_US
dc.subjectTahmin modellerien_US
dc.subjectEstimation modelsen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectUzaktan eğitim merkezlerien_US
dc.subjectDistance education centresen_US
dc.subjectVeri madenciliğien_US
dc.subjectData miningen_US
dc.subjectÖğrenci başarısıen_US
dc.subjectStudent achievementen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity students Onaylandıen_US
dc.titleUzaktan eğitim öğrencilerin mezuniyet durumlarının veri madenciliği yöntemleri ile tahmini: Amasya Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativePredicting the status of the graduating students in distance learning with the help of data mining methods:Amasya University Sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid573713en_US
dc.institutionauthorKayhan, Osman


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster