Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Cengiz
dc.contributor.authorYeşilyurt, Funda
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:10Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwWElQEvBT4ZqktRujM4goN90xKXi8rYLDTP7fe_2hlya
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1857
dc.description.abstractÇalışmanın amacı çevre eğitiminde görev alacak öğretmen adaylarının çevreye yönelik duyarlılıklarını, çevre risk algılarını ve çevre bilgi düzeylerini belirlemektir. Araştırmada 2014-2015 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim dallarında öğrenim gören 267 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak verileri elde etmek amacıyla ''Çevre Sorunlarına Karşı Duyarlılık Ölçeği'', ''Çevre Risk algısı Ölçeği'' ve ''Çevre Bilgi Testi'' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının küresel boyuta ulaşan çevre sorunları hakkında bilgi sahibi oldukları ve bunları risk olarak algıladıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıkları arasında farklılığa neden olan değişkenlerin cinsiyet, üniversite eğitimine başlamadan önce yaşadıkları yerleşim birimi ve çevre dersi alma isteği olduğu tespit edilmiştir. Çevre risk algıları arasında cinsiyet, öğrenim gördükleri anabilim dalı ve çevre dersi alma isteğine göre farklılık oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Çevre bilgi düzeyleri arasındaki farka ise çevre dersi alma ve çevre ile ilgili bir kuruluşa üye olma değişkenlerinin sebep olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıkları, çevre risk algıları ve çevre bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the candidate teachers' who are going to serve for environmental education sensitivity towards environment and environmental knowledge level. This study is conducted with 267 canditates attending science and primary school departments in 2014-2015 academic year, University of Amasya faculty of education. In this study, scanning model which is one of the descriptive research methods has been used. In order to obtain data, used in the research, ''Scale of Sensitiveness on Environmental Problems'', ''Scale of Environmental Risk Perception'' and ''Test of Environmental Knowledge'' have been used. The analysis of the obtained data has shown that teacher candidates have knowledge of environmental problems that are reaching global scales; and they perceive them as a risk. It is seen that the factors caused the differences of environmental sensitivity between canditates in teaching are gender, the place they lived before they started studying in college, and their willingness to get education in environment. Environmental threat perception differences are caused by gender, candidates' department and their willingnes to get environmental education. Also differences between Environmental level of knowledge are caused by their education of environment and their status as a member of an environmental institution. A positive correlation between Environmental sensitivity, environmental risk perception and environmental knowledge levels of Candidates in teaching have been identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre risk algısının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of environmental risk perceptions of teacher candidatesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.identifier.yoktezid510833en_US
dc.institutionauthorYeşilyurt, Funda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster