Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakır, Recep
dc.contributor.authorKoca, Sevde
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:06Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1PA2u49ykxxO5QJiu96fNtb6M-ebJfWPUCZmugZQ41xe
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1828
dc.description.abstractBirçok disiplinde olduğu gibi çağa ayak uydurabilmek için eğitim de teknolojik gelişmeleri takip etmektedir. Gelişen teknolojiyle birlikte eğitim-öğretim alanında yeni yaklaşımlar ve trendler ortaya çıkmıştır. 19.yy. ile resimli kitapların artması, fotoğraf, video, eğitimde kara tahtanın kullanımı gibi birçok teknolojik gelişme ile öğretim teknolojilerinin gelişimi de hızlanmıştır. 21.yy. becerilerine uygun girişimci ve teknolojiyi hem okuyup hem yazabilecek bireyler yetiştirebilmek adına farklı eğitim sistemleri ortaya atılmıştır. Bunlardan biri ise lego tabanlı eğitsel uygulamalardır. Bu araştırmanın amacı lego tabanlı eğitsel uygulamaların öğrencilerin akademik motivasyon, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri, uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Amasya'da özel bir okulda öğretim gören 26 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamında yapılmıştır. Çalışmada ön test-son test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubu öğrencileri, dersi lego tabanlı eğitsel uygulamalar ile alırken, kontrol grubu öğrencileri Scratch programı ile almıştır. Çalışmanın başında ve sonunda her iki gruba da ön test, son test olarak Kızılkaya ve Aşkar (2009) tarafından geliştirilen "Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği", Yurt ve Bozer (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan Akademik Motivasyon Ölçeği-AMÖ, İlköğretim II. Kademe için A.B.D.'de gerçekleştirilen "Middle Grades Mathematics Project" adlı proje için hazırlanmış olan ve Winter, Lappan, Philips ve Fitzgerald (1989) tarafından yazılmış ve Yıldız (2009) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış Uzamsal Görselleştirme, Peters ve arkadaşlarının (1995) "A redrawn Vandenberg and Kuse Mental Rotations Test: Different Versions and Factors That Affect Performance" başlıklı çalışmaları kapsamında yeniden şekillendirdikleri ve Türkiye'de Yıldız (2009) tarafından geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan Zihinsel Döndürme Testi (Mental Rotation Test) ölçekleri uygulanmıştır. Grupların ön test verileri incelendiğinde fark olmadığı ve grupların denk olduğu gözlenmiştir. Çalışma sonunda gruplarda ölçülen özellikler bakımından farklılıklar olduğu görülmüştür. Aynı zamanda dersi lego tabanlı eğitsel uygulamalar ile alan öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme, uzamsal görselleştirme, zihinsel döndürme dersi scratch programı ile alan öğrencilerin ise uzamsal görselleştirme, zihinsel döndürme becerilerinde olumlu yönde bir değişiklik gözlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında, bu çalışmanın farklı seviyelerde öğrenci grupları üzerinde daha uzun süreli uygulanması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAs in many disciplines, the field of education follows the recent technological developments. With the technological developments, new approaches and trends have appeared in the field of education. The usage of technological devices in education area became more common thanks to the usage of picture oriented books, photos, and the concept of black boards in 19th century. New approaches in the field of education were suggested with the aim of raising individuals that have the requirements of 21st century such as being enterprising and being able to both read and write about technology. One of these approaches is the ''Lego Based Educational Practises''. The purpose of this study is to reveal the effects of Lego Based Educational Game Practices on students skills regarding to academic motivation based on problem solving, reflective thinking, spatial visualization and cognitive thinking abilities. This study is conducted on 26 6th grader students, who are studying in a private secondary school in Amasya, within the content of the course which is named 'Information Technologies and Software course'' in 2018-2019 educational term. During the study, pre-test, post-test and quasi experimental design including a control group methods were used. While the experimental group students took the course with the lego based educational practices, the control group took the course with 'the Stratch. At the start and in the end of the study, as pre-tests and post-tests, ''Reflective Thinking Ability Scale devoted to Problem Solving'' which is developed by Kızılkaya and Aşkar (2009), ''Academic Motivation Scale-AMS'' which is adapted into English by Vallerand and his company (1992), ''Spatial Visuliazition'' which is developed by Winter, Lappan, Philips and Fitzgerald (1989) and prepared for ''Middle Grades Mathematics Project'' which was done for II. Grade in USA ; Mental Rotation Test Scale which is reshaped in the content of study titled ''A redrawn Vanderberg and Kuse Mental Rotations Test: Different Versions and Factors That Affect Performance'' by Peters and et al. (1995) are applied. It is observed in the end of the study that there are differences by means of measured specialities within the groups. At the same time, it is observed that the students who took the course with the Lego Based Educational Practices positively developed their problem solving intended reflective thinking, spatial visualization and cognitive rethinking skills; while, the students who took the course with Scratch program positively developed their spatial visualization and cognitive rethinking skills. In the light of the findings obtained at the end of this study, the application of this practice on different graders for a longer term is suggested.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectLegoen_US
dc.subjectLegoen_US
dc.subjectLego robotikle programlamaen_US
dc.subjectProgramming with lego roboticsen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectRobotiken_US
dc.subjectRoboticsen_US
dc.subjectRobotik kodlamaen_US
dc.subjectRobotic codingen_US
dc.subjectUzamsal görselleştirmeen_US
dc.subjectSpatial visualizationen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.subjectZihinsel döndürmeen_US
dc.subjectMental rotation Onaylandıen_US
dc.titleEğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin kodlamaya dönük bilişsel çıktılarına etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of educational robot applications on students' cognitive outcomes towards codingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.identifier.yoktezid644530en_US
dc.institutionauthorKoca, Sevde


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster